Intel överklagar rekorddom

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Intel överklagar rekorddom

Intel lämnar in en överklagan mot EU:s rekordstora bötesbelopp. Processortillverkaren har ingen lust att gå med på unionens krav.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2009

Betala intel ni har pengarna! tänkt om man hade tid och pengar och ork och överklaga en P-böt så

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Dom är som småbarn, har man gjort fel ska man få sitt straff.. men som vanligt börjar småbarn grina.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Enligt Intel har mängdrabatterna inte skadat konkurrensen och det stora bötesbeloppet borde förhandlas om.

Undra hur de kan vara så säkra på det?

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Dom ska inte göra samma sak med Microsoft då? O.o

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Dec 2006
Citat:

År 2006 vittnade en chef på Dell för Intels räkning, genom att berätta för en EU-ombudsman att AMD:s processorer har ”väldigt dålig prestanda”.

HAHA!
Skulle P4 vara bättre än Athlon? Skit på er Dell!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
HAHA!

Får de några miljoner för att tro/tycka något så tror jag inte Dell bryr sig. xD

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 2933 MHz SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Får de några miljoner för att tro/tycka något så tror jag inte Dell bryr sig. xD

Exakt vad jag tänkte xD

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2003

Microsoft EU-domen angående IE i deras egna OS ser jag som oskälig.
Intel EU-domen med metoderna som beskrivs ser jag som skälig.

Arbetsdator Antec Three Hundred | Core i7-860@stock | 16GB DDR3@1333 | Samsung 830 256GB SSD + 4TB HDD | GTX 460@900/1800/4200
HTPC/Speldator Lian Li PC-A05FNB | Core i5-3570K@4200 | 16GB DDR3@1600 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + 4TB HDD | GTX 660@1098/1098/6008 | Xbox One Wireless Controller
Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009

Hade gärna sett EU ge Intel försäljningsförbud istället..

REVOLT, ner med intel \o/

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
٩(͡๏&#81
Registrerad
Jul 2009

pff fånigt, har man gjort något dumt får man ta sitt straff!

Riktigt fånigt av dem, med tanke på allt de säljer så borde det väl inte vara en större fara?

Balle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Värst vad skadeglada ni var här då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei

Det där är på gränsen till förtal tycker jag.

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008

Med tanke på att deras böter motsvarar ca 20% av deras inkomst under ett helt år så har de nog all anledning att överklaga.

Jag har för mig att det var 20%, rätta mig gärna om jag har fel.

| Asus P9X79 PRO | Intel i7 3820 | CM Hyper 212 EVO | Corsair Vengeance LP 16GiB @ 1600MHz | nVidia GeForce GTX Titan Black | Intel X-25 G2 160GB + Intel 535 256GB + Samsung 850 EVO 500GB | Corsair AX850 | Thermaltake Core P3 | EIZO S2411W |

7950GX2 > GTX 8800 Ultra > 3870 > 4850 CF > 5870 > GTX 580 > GTX 680 > GTX 770 > GTX 970 > GTX Titan Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Med tanke på att deras böter motsvarar ca 20% av deras inkomst under ett helt år så har de nog all anledning att överklaga.

Eftersom böter innebär minskad utdelning för aktieägarna så tror jag nog styrelsen mer eller mindre får gå om dom inte bestrider beloppet. Pengar gör folk giriga och hänsynslösa så rättvisa och solidaritet får stå tillbaka. That's life...

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sarpsborg/Strömstad
Registrerad
Feb 2004

Jag önskar dom slipper böter.... Jag får ju vara med och betala dom annars.... Jag handlar deras produkter för så mycket pengar så det gör ont. Om dom blir dyrare för att dom ska hämta hem förlorad profit är det mina tarmar som får sveda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbgz
Registrerad
Apr 2002

Undrar hur mycket dell chefen fick i mängdrabatt

ninoscript :: i7 2600k @ 4.2 ghz | corsair vengeance 1600 mhz 16gb | EVGA supernova G2 850w | 3x 256gb SSD | Amd radeon 390x OC | asus z68-v pro | fractal design r3 | asus xonar dx | beyerdynamics MMX 300 | qpad CT large | qpad 5k

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
٩(͡๏&#81
Registrerad
Jul 2009
Citat:

Woops tänkte inte, det stod ju euro! Men det ska ju vara ett straff som känns HÅRT

Balle

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Värst vad skadeglada ni var här då.

Skadeglädje är den roligaste glädjen.

Så ja.

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Skadeglädje är den roligaste glädjen.

Så ja.

Nja, skadeglädje är den enda sanna glädjen är det ju...

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sarpsborg/Strömstad
Registrerad
Feb 2004

Hoppas ni som har sån skadeglädje får svårt att handla deras produkter när det blir dyrare, och blir tvungna att handla skitaternativ till det ni egentligen vill ha, dom är ju i alla fall marknadsledande för dom har bäst produkter och jag tänker inte sluta handla deras produkter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Storstad
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
HAHA!

ja? för Dell

Acer S7 13" B&W MM-1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Hade gärna sett EU ge Intel försäljningsförbud istället..

REVOLT, ner med intel \o/

Du verkar vara riktigt efterbliven faktiskt... inget "illa" menat...

bomber3: Du börjar ju grina såfort det är en Nvidia/Intel nyhet... lägg ner lixom. Vem är småbarnet?
Är ju som galna fotbollssupportrar.

OT: Det är väl klart de bestrider beloppet, att inte strida till sista instans när det gäller de beloppen är även det riktigt efterblivet.

Nån gämförde med p-böter... också efterblivet.

Mycket efterblivet här

Det handlar om företagsverksamhet, störst går först etc. Inget unikt. Snarare folk här som är som småbarn

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 16GB Corsair @ 3200mhz | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500GB | 2 x Intel 520 SSD 360GB(Raid0) | 2 x Samsung F1 2TB (Raid0) | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Nov 2002

Intel har gjort fel och där med jämt. Det skall till böter för sådant. Att ännu till vara marknadsledare och trycka på de mindre med otillåtna metoder är ju för vidrigt.

Hp Workstation Z800, DUAL Xeon X5570, 24GB RAM, Asus GTX660, 2 x 128GB SSD + 150GB Velociraptor
Server: AthlonII X4, 4GB DDR1333, GF 7200GS, 2,5" 500GB 5,4krpm för OS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.267
Registrerad
Apr 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Hoppas ni som har sån skadeglädje får svårt att handla deras produkter när det blir dyrare, och blir tvungna att handla skitaternativ till det ni egentligen vill ha, dom är ju i alla fall marknadsledande för dom har bäst produkter och jag tänker inte sluta handla deras produkter.

De är marknadsledande på grund av andra orsaker än att de har bäst produkter, just därför blev de dömda.

CCNP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004
Citat:

20% av vinsten. 4% av omsättningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Du verkar vara riktigt efterbliven faktiskt... inget "illa" menat...

bomber3: Du börjar ju grina såfort det är en Nvidia/Intel nyhet... lägg ner lixom. Vem är småbarnet?
Är ju som galna fotbollssupportrar.

OT: Det är väl klart de bestrider beloppet, att inte strida till sista instans när det gäller de beloppen är även det riktigt efterblivet.

Nån gämförde med p-böter... också efterblivet.

Mycket efterblivet här

Det handlar om företagsverksamhet, störst går först etc. Inget unikt. Snarare folk här som är som småbarn

Mer efterblivet att du inte verkar se skillnad på seriösitet och dåliga skämt

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2007

men tjena... varför ska alla helt plötsligt vara EMOT Intel?

Jag håller helt och hållet med mrfisse, det är många som är lite efterblivna här

klart de ska överklaga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warzo
Intel har gjort fel och där med jämt. Det skall till böter för sådant. Att ännu till vara marknadsledare och trycka på de mindre med otillåtna metoder är ju för vidrigt.

Vad är det för fel att göra en offert på X antal processorer till X pris? AMD hade haft en chans o bjuda emot men eftersom dom inte kunde är det AMD's fel. Inte Intels

PS. Till ni som säger "ner med Intel". Säger ni även "Ned med Komplett/Inet" etc också för att dom konkurrerar ut små datorbutiker? Idiotiskt

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Vad är det för fel att göra en offert på X antal processorer till X pris?

Inget fel med det, men det har inget med saken att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Vad är det för fel att göra en offert på X antal processorer till X pris?

Inget fel i att lämna en offert på x antal enheter för y pris, problemet kommer när det blir "och 20% ytterligare på y pris om ni inte använder våran konkurrent i några av era produkter", det är då det blir olämpligt

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds