Fel med OpenGL Windows 7 64bit CS 1.6.

Permalänk
Medlem

Fel med OpenGL Windows 7 64bit CS 1.6.

Tjenare!

Jag har ett problem med Windows 7 64bit. Det verkar inte vara kompatibelt alls med Counter Strike 1.6 OpenGL. Skärmen börjar flimmra och hoppar över frames osv.

Har alldrig haft detta krångel i Windows Vista 32 eller 64.

Kör på Nvidia FX 520M (Laptop)

Är tacksam för svar!

//MVH Revn

Visa signatur

När grafikkortet går sönder då häller jag vatten på det och sätter tillbaka det i moderkortet. <- Utfört 2007-08-11

Permalänk
Medlem

Installerat grafikkorts drivrutinerna? Annars så stöds inte OpenGL.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Har du ati så brukat man ibland få pluppa i så att OpenGl ska funka. Du hittar det under graphics->3D-> och sedan längst ner på listen.

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med OpenGL när jag installerade W7 64-bit för ett par veckor sedan. ET:QW startade inte ens, och jag fick bara en ruta som klagade på något OpenGL relaterat. Det löste sig genom att jag helt enkelt laddade ner drivrutiner till mitt 8800GT från Nvidia och installerad om, trots att W7 påstod att jag redan hade den senaste versionen (och det fungerade utmärkt i övrigt). Vet inte om det hjälper dig, men man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Medlem

Kan svara då det iförsig var ett tag sedan, men det hela berodde på att drivrutinerna för Windows 7 inte hade släppt stöd för OpenGL.

Visa signatur

När grafikkortet går sönder då häller jag vatten på det och sätter tillbaka det i moderkortet. <- Utfört 2007-08-11