Microsoft rear ut Windows 7 till studenter

Permalänk

Tror ni Chalmers/andra universitet kommer få in en svensk version av W7 nån gång i framtiden?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Tror ni Chalmers/andra universitet kommer få in en svensk version av W7 nån gång i framtiden?

Fanns det inte ett språkpaket att ladda ned?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Fanns det inte ett språkpaket att ladda ned?

Jopp.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull

Kanske inte inom en snar framtid, de flesta kör väl hårt på xp fortfarande men Microsoft sammarbetar med vissa universitet så en hel del studenter kommer få/har fått en eller par versioner av operativsystem att ladda ner gratis genom det så kallade MSDNAA. Kudos till Microsoft för det

Permalänk

Kollade precis på msdnaa och surt nog är inte school of medicine med utan bara physics etc så det blir nog att dra nytta av £30 erbjudandet.

Här i GB får vi en del trevliga erbjudanden, köpte Office ultimate för £40, 91% rabatt. Dom hade Vista ultimate red edition for £40 med men tyckte inte det var lönt då. Lite förtydligande dock, det gäller inte bara .edu utan även .ac.uk (Universitet i GB)

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

riktigt sjysst deal. jag skulle definitivt köpa.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

tittade närmare på bilden och såg kalendern på sidan..
spelar personen som postat detta på Laserdome regelbundet eller var det bara en engångs grej?
och isåfall.. vad nickar du och vilken stad?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo EVOLV Nätagg Corsair HX750i 750W CPU i7 8700k 3,7GHz CPU Kylning NZXT Kraken X62 Moderkort ASUS ROG Strix Z390-E Ram Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3k MHz Speldisk Samsung 860 EVO 500GB Systemdisk Samsung 970 EVO 250GB Lagring WD Blue 1TB GPU ASUS RTX 2060 ROG Strix OS Win10 64bit Mus Steelseries Rival 700 Tangentbord Corsair K70 RGB Brown Hörlurar Astro A40 Skärm ASUS PB238Q 23"

Permalänk
Hedersmedlem

haha precis det temat som firefox hade å bilden använder jag också

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag får det gratis via skolan

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Jag får det gratis via skolan

Bang on baby.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

På min skolas MSDNAA finns bara Windows 7 Beta.

Permalänk

Jag har hört rykten om att Viktor Rydberg (gymnasiumet)'s elever kommer få W7 förre de flesta andra(innan releasen gratis av skolan. Varför någon skulle villja köra Windows år 2010 kan jag dock inte svara på. Jag förmodar att de inte tänker utan bara gör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HarmlessWarrior
Jag har hört rykten om att Viktor Rydberg (gymnasiumet)'s elever kommer få W7 förre de flesta andra(innan releasen gratis av skolan. Varför någon skulle villja köra Windows år 2010 kan jag dock inte svara på. Jag förmodar att de inte tänker utan bara gör

De flesta pluggande civilingenjörer idag har redan tillgång till gratis Windows 7 (riktig version och inte Beta/RC), så det skulle inte vara något konstigare än så.

ps. Post-skrivaren här är en av dem.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Avstängd

Alla på DH fick gratis MDSN konton vare sig de var högstadie elever eller 40+. Sjukt grymt, gratis mjukvara FTW. Dock var detta DHS07, ett tag sedan alltså.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Nästan snudd på att gå bli student för att ta del av detta erbjudandet.

Permalänk
Medlem

Högskolan i Halmstad

Högskolan i Halmstad har gratis nerladdning för studenter
Det finns:

* Windows 2008/2003 server
* Windows 7
* Windows XP

plus mera.. Det finns 32 respektive 64 bitars
Happy downloading...

http://hh.se/utbildning/arstudent/webbtjanster/helpdesk/nerla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
På min skolas MSDNAA finns bara Windows 7 Beta.

Bara att be MSDNAA-administratören på er skola att slänga upp RTM-versionen.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Helt klart intressant, synd att bara vissa delar av Högskolan väst har tillgång till MSDNAA. Får väl hoppas att det kommer ett liknande erbjudande i Sverige då, för oss som inte har tillgång till MSDNAA.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Går på ltu, har nyss tankat både 32-bit och 64-bit ^^

För er som har användare på ltu.se:
http://www.ltu.se/its/d1321/1.31019

Andra gör sej inte besvär, på den här länken iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Har tyvärr testat det också. Crap. Aja, får väl gå till dataenheten på måndag

konstigt som sagt, för mig har det aldrig krånglat från chalmers msdnaa.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

Har ansökt om konto då jag pluggar två kurser på IDA (och kommer ha många fler)..

Fanns även på gymnasiet men då var det bara en lärare i en kurs som hade konto. Men man kunde ju titta på sidan vad det fanns för programvara så var det bara att be läraren om det så ordnade han en skiva Windows Vista och Visio Studio tackar man för ^^

Permalänk
Medlem

Då är det väl tur att vi i Sverige bland många universitet får windows 7 gratis, redan idag via tjänsten msdnaa (microsoft download network academic association) Så, alla studenter, ifall er högskola/universitet är knutet till msdnaa, se til att få ut er gratis produktnyckel redan nu. det finns även massor med andra windows versioner samt microsoft relaterade program.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _genki
msdnaa (microsoft download network academic association)

har du hittat på den förkortningen själv? msdnaa = MSDN academic alliance
(se http://msdn.microsoft.com/sv-se/academic/default%28en-us%29.a... ) och MSDN = Microsoft developer network (se http://msdn.microsoft.com/sv-se/default.aspx )

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Om man inte tänker spela spel är det inte så viktigt om man kör windows, os x eller linux; matlab, gcc och latex fungerar ungefär lika bra på alla.

Jaa... Din poäng är... vad?

Jag uttalade mig väl aldrig om plattformsoberoende eller någonting annat än just det faktum att hälften av studenterna i min årskurs använder windows och den andra hälften använder ett operativsystem med en unixkärna...

Visa signatur

En potatis

Permalänk

Själv får jag bland annat win 7 pro gratis från Chalmers.

Vi får nästan hela Microsoft utbud gratis.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Jaa... Din poäng är... vad?

Jag uttalade mig väl aldrig om plattformsoberoende eller någonting annat än just det faktum att hälften av studenterna i min årskurs använder windows och den andra hälften använder ett operativsystem med en unixkärna...

Jag kritiserar dig inte, jag bara förtydligar att i alla fall tekniska studier ofta fungerar lika bra med linux eller os x som med windows.

Permalänk
Avstängd

hm, i växjö har både Teknikum gymnasium och john baouer gymnasium tillgång till MSDN, men inte universitetet. kan nån stava till skämt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
jag läser dataprogram (statestik och dataanalys) Däremot ej datorprogram.

Varför ska jag ha oturen och gå på enda (ok kanske finns fler...) universitetet i sverige som inte har MSDNAA?!

Verkar konstigt att så många skolor ger ut det till sådana som inte går datorlinjer tycker jag.

Jag använder ju datorn i studierna. Skriva, CAD, excelkalkyler, matlab mm så nog tycker jag att jag behöver gratis programvara från microsoft. Även om allt det finns tillgång till allt på skolan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att skriva en guide hur ALLA studenter kan få MSDNAA-konto efter denna nyhet.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Finns ju en anledning till varför M$ låter studenter få Win gratis och det är inte för att dom är snälla....

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060