Kritik och idéer till ny webbplats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Fick en mindre uppenbarelse, hur möjligt skulle det vara att integrera en slags "live-edit" funktion, så man kan redigera ett meddelande direkt i "get"-vyn, där man annars tittar på det färdiga meddelandet? Finns det något liknande som gjorts tidigare? Kan en webbläsare rendera ut ett javascript-fält med innehåll över så stor area som dessutom är dynamiskt i storlek beroende av innehållet?

Ta en titt på contentEditable.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Ta en titt på contentEditable.

Tack det ser väldigt intressant ut, dock så verkar det vara en del problem med kompatibelitet även med de större webbläsarna, jag får ge mig på det någon gång snart och testa.

Äntligen!
Nu är det möjligt för vem som helst att skapa meddelanden, det är bara gå loss på http://www.radnote.com/index.php

Skapa meddelanden till andra med länklistor, sammanställ bilder från nätet eller bara vanlig text, ge bara ut länken så är det klart.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

ingen positiv eller negativ feedback på sidan
Men snyggt jobbat

Och hoppas att du får till det

Skall se lite mer på den - kanske jag kan tillföra ngt

br

Seven

tittade på den nu

Det som slog mig var om jag vill läsa latest - så klickar jag på dessa men måste rulla ned i menyn
det är "skit" jobbigt - trasig mus arm och en trasig mus
nä skojar bara
men klickar man på latest - tycker jag det är snyggt om de kommer fram på frontpage och går snyggt in i sidan - alltså utan att scrolla ned

br

Seven

Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Tack för bra feedback!
Har lite svårt för pekfingerstexter allmänt, så det är jättebra att få hjälp där. Vill gärna få till texten så den inte bara säger "du får inte" utan även sen ge mer trygghet åt användaren - så det är ett avtal som känns schysst för båda parter.

Lösenordet skickas nu inte ut och captcha inlagt vid registreringen, ska gå igenom lite senare vad som strular med Opera, verkar bli olika i olika versioner dessutom.

Som tack för hjälpen blir det annonsfritt för dig, säg gärna till om du hittar något mer.

Ska försöka få till sorteringen och grupperingar nu, listan hoppar fram och tillbaka när man grupperar, hoppas kunna ha det löst inom kort.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om jag följde dig där Oddjobb, varför blev han avstängd förresten?

Nu går det att använda Radnote som en blogg, alla publika meddelanden "bloggas".
Ex: http://radnote.com/log.php?user=save

Är det något som kan bli användbart tror ni?
Ska lägga till lite mer funktioner till bloggen inom kort.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Vet inte riktigt om jag följde dig där Oddjobb, varför blev han avstängd förresten?

Nu går det att använda Radnote som en blogg, alla publika meddelanden "bloggas".
Ex: http://radnote.com/log.php?user=save

Är det något som kan bli användbart tror ni?
Ska lägga till lite mer funktioner till bloggen inom kort.

den blogliknande funktionen kan nog vara bra speciellt inom det vi pratade om förut med anvnändargrupper etc. Dock vore det skoj att kanske få till ett datum för den skrivna / senaste redigerade datumet.

kom på en liten liten sak, när man skapar en privat anteckning, istället för att få ett guid tilldelat som ticket kanske man ska kunna välja? om man ofta delar med sig det till samma vänner och så vidare, guid är ju även en bra idé men valet skadar aldrig

I listan till höger, där de 10 senaste publika skrivs ut, prova göra ifall det blir en ny rad, så indenteras texten fram tills smama rad där texten börjar, typ

1. Jag heter hans-urban Svensson och gillar bananer

typ sådär, tror det blir lättare att då att läsa, men det är ju vad jag tycker och upp till dig att prova

han blev avstängd för han spammade massa, annonsering e.t.c, tror jag iaf

tror det var allt för denna gången

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN

Tänkte lägga in skapad/om redigerad-datum till alla notes, kan som sagt vara bra att se!

Är inte säker på om jag är med på vad du menar med guid:t till ett meddelande, menar du om man ska kunna dölja sökvägen till ett speciellt meddelande - så även om man har dess ticket/guid så kommer man inte åt det?

Testar indentering men jag borde nog få till så att 1-9 har samma avstånd som 10 för att få det helsnyggt.

Har ett litet problem med Public-listan, när man klickar på Created | Edited | Popular så gör jag en <a href="?public=valet"> som sedan kollas med en switch-sats. Problemet är att url:en kan innehålla tidigare get-variabler (från url:en) och då måste jag använda "&" istället. Jag har skrivit en funktion som kollar vilken url man har just nu och testat:

if(preg_match("/\?/", $curpage)){ $modifyurl = "&"; }else{$modifyurl = "?";}

(Swec tar bort backslashet innan ? som ska va)
Det fungerar, men problemet är att den kollar url och lägger till värdet "&public=värdet" för varje gång man klickar.
Har även testat:

if((preg_match("/\?/", $curpage)) || (preg_match("/public/", $curpage))){ $modifyurl = "&"; }else{$modifyurl = "?";}

Men då tappar den av någon märklig anledning sidan den är på (tex index.php blir radnote.com/?public=värdet) och länken blir obrukbar.
Någon som har nån idé?

Edit: Kanske är snyggare att lösa det med AJAX?
Edit2: Efter närmare eftertanke så borde jag nog göra det för att minska förfrågningarna till databasen också om användaren är på en "tung" sida.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

jag var nog bara trött igår och missförstod hur tickets fungerade jo samma storlek på alla verkar vettigt i senast-listan.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)