Nytt svenskdesignat chassi från Fractal Design

Permalänk
Medlem

Vad är det för material förresten? Säg inte aluminium. Snälla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ws0d
Vad är det för material förresten? Säg inte aluminium. Snälla.

Vad jag vet är det plåt och frontluckan i någon slags plast med alukänsla.
Varför vill du inte ha alu? Underbart ju

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Ursäkta att jag lägger mig i er konversation...
Ett skäl att byta kan ju vara ljuddämpning,designen och all smarta lösningar även om p190 har en hel del av den varan också.

Är inte alla antec performance chassin ljuddämpade, med sidor byggda av 3 olika lager.

Sen tycker jag personligen att p190 är ganska mycket snyggare.

om du tänker byta chassi solaris, så köper jag gärna ditt gamla p190

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Är inte alla antec performance chassin ljuddämpade, med sidor byggda av 3 olika lager.

Sen tycker jag personligen att p190 är ganska mycket snyggare.

om du tänker byta chassi solaris, så köper jag gärna ditt gamla p190

Jag vet inte har bara sett det lite snabbt

Jag tycker tvärt om, define r2 är snyggare Smaken är som baken Men man kunde ha skippat fläktplatsen på sidopanelen för ett snyggare utseende. Men för 695kr är jag övertygad om att det kommer att vara ett av dom snyggaste och smartaste vi kommer få se på ett bra tag, bara hoppas att kvaliteten är minst lika bar som intrycket jag har fått av bilderna på fractals hemsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har tänkt att köpa chassit och byta ut mitt 900 som jag förövrigt är nöjd med hoppas bara det är så bra som det verkar

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
jag har tänkt att köpa chassit och byta ut mitt 900 som jag förövrigt är nöjd med hoppas bara det är så bra som det verkar

skönt att fler överger trenden med plexiglas och neonljus och byter till riktiga chassin istället

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

skönt att fler överger trenden med plexiglas och neonljus och byter till riktiga chassin istället

Tycker det är ännu skönare när flera funderar på att byta från Antec och andra bra märken till ett mindre känt och billigare märke!
Det är ju ett bevis på att de lyckats när folk överger de bästa märkena, och som du sa; neon å plexiglas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fronten ser tom och tjock ut. Kolla bilden http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=494547&type=standard...

Nån som beställt så man kan få se bilder i galleriet snart?
Står såhär på inet
"695:- är ett introduktionspris och gäller endast ett begränsat antal "
Me dont like! Fan ska det kosta en lusing sen eller?

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KOKOS
Fronten ser tom och tjock ut. Kolla bilden http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=494547&type=standard...

Står såhär på inet

de släpps inte förrens drygt 2 veckor, så det lär dröja innan vi får se bilder i galleriet... Det kanske kommer recensioner lite tidigare dock, om vi har tur.

Vad jag har hört så är det inte ett begränsat antal, men priset gäller bara en begränsad tid. Tror det kommer kosta 895 istället sen när dom höjer.

Angående fronten, stilrent och snyggt, kallas det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KOKOS

Står såhär på inet

Jag har beställt ett kan försöka få upp lite bilder men det dröjer till tidigast nästa torsdag/fredag innan jag har fått hem det. En recension ska dyka upp inom ett par veckor enligt Andreas på swec. Angående priset har jag läst mig till att priset höjs till 795kr efter 15 november. Minns dock inte var jag läste det. Antagligen i nyheten eller på fractaldesigns hemsida.

Visa signatur

Permalänk
Fractal Design

Define R2 kommer finnas tillgänglig på den svenska marknaden runt den 15-oktober. Rekommenderat pris under introduktionen som pågår fram till 15-november är ca 700 kr, därefter ca 800 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Define R2 kommer finnas tillgänglig på den svenska marknaden runt den 15-oktober. Rekommenderat pris under introduktionen som pågår fram till 15-november är ca 700 kr, därefter ca 800 kr.

Skulle ni inte kunna ta skicka ett exemplar för recension till Sweclockers, typ nu? Eller gärna igår =D Eller är det kanske redan gjort?

Vänliga hälsningar

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Skulle ni inte kunna ta skicka ett exemplar för recension till Sweclockers, typ nu? Eller gärna igår =D Eller är det kanske redan gjort?

Vänliga hälsningar

Kan inte annat än att hålla med Bättre att smida medans järnet är varmt, så att säga, och få bra recensioner medans hypen är igång

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser riktigt intressant ut, grattis!

Redan föregående låda var intressant IMHO, denna verkar dock mer uttänkt med tonvikt mot insidan av chassit.

Gillar att det verkar vara lätt att komma åt fläktfilter fram på lådan, skräckscenariot är lådan jag sitter på nu, en Silverstone där jag behöver skruva loss framdelen av chassit (4 skruvar i fronten, innifrån lådan) för att tvätta fläktfiltret.

Dessvärre sitter jag själv med M-ATX hårdvara, hade nog fan tagit detta chassi istället även om jag kör M-ATX om det hade kommit förra hösten.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W - 100% utan fläktar
A4000TX/BFG9060-060@100Mhz/630 MB/zz9000/reA4091

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke

Vänliga hälsningar

Citat:

Kan inte annat än att hålla med Bättre att smida medans järnet är varmt, så att säga, och få bra recensioner medans hypen är igång

Som både Andreas och jag har skrivit tidigare i tråden är det på G.. Den som väntar på något gott..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Den som väntar på något gott..

Väntar alltid för länge..

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Har beställt från inet nu. Har ett gammalt system, men tänkte använda det längre fram när jag får råd med ny dator. Återkommer med en liten review när jag fått lådan om ett par veckor förhoppningsvis

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Har beställt från inet nu. Har ett gammalt system, men tänkte använda det längre fram när jag får råd med ny dator. Återkommer med en liten review när jag fått lådan om ett par veckor förhoppningsvis

Perfekt, då slipper jag ta på mig det

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Väntar alltid för länge..

Precis vad jag tänkte när jag läst lezziters inlägg

Men men, får väl försöka hålla mig lite längre då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde hem detta chassi direkt då jag såg nyheten här på swec, kan slänga upp lite bilder om det får plats med grejorna, men som jag uppfattar så kanske man borde ha vinklade sata kablar till hårddiskarna? Eller tänker jag för mycket som vanligt nu! Verkar vara ett riktigt lovande chassi dock för sitt pris!

Visa signatur

baaah tjena! ;D

Permalänk

Hade det funnits löstagbara hårddiskfack hade jag bokat en på stuts. Har man ingen användning av 8 hddplatser kommer luftflödet från insuget på framsidan att påverkas i onödan. Grafikkorten tenderar inte direkt att bli mindre med åren, känns osäkert när det är så liten marginal till 5870.
Själv hade jag nöjt mig med 2 eller 3 fasta 3,5" fack och resten löstagbara.

I övrigt tycker jag chassit klaffar min smak perfekt.
Helt i svart, även insidan.
Många fläktplatser.
Stilren design.
Ljuddämpning.

Väntar med spänning på första recensionerna

Visa signatur

Stationärt: i5 750, MSI P55-GD65, HX750, 4gb ddr3 XMS 3 1600mhz, x800 gto
Mobilt: Dell XPS 1330

Permalänk
Medlem

Själv har jag beställt ett svart. Tycker priset är mega skönt, och allt verkar bra, Även om dom failar på kanske någon punkt, så är det mycket bättre än det som finns ute på marknaden.

Stöd sveriges chassi produktion och köp ett, Lär vara lika bra som antecs chassin, eller strecket mot bättre.

Bra gjort FractalDesign, Har väntat på denna dag!

;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0k
Själv har jag beställt ett svart. Tycker priset är mega skönt, och allt verkar bra, Även om dom failar på kanske någon punkt, så är det mycket bättre än det som finns ute på marknaden.

Stöd sveriges chassi produktion och köp ett, Lär vara lika bra som antecs chassin, eller strecket mot bättre.

;D

Håller helt klart med dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har redan beställt ett men kan vara kul att se en review på det ändå Hoppas den är på G!!!!

Det blev tillslut Titanium versionen

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Har redan beställt ett men kan vara kul att se en review på det ändå Hoppas den är på G!!!!

Det blev tillslut Titanium versionen

Självklart vill man ha en recension Men den här gången blir inte den avgörande;)
Det ska komma en recension innan chassiet släpps...
Svart va snyggast,imo men kul att inte alla tar samma färg ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om man vill ta loss hårddiskplatserna ,om man köpt ett gigantiskt grafikkort,så är det ju bara att såga :D. De e lite emsigt att klaga på smådetaljer när men är medlem i Sweclockers

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0k

;D

Nu tog du allt i så att du sprack... visst är chassit säkerligen bra, men det utpresterar nog inte antecs performance serien, men antec 300 slår det säkert.
Förresten behövs det en riktig recension av chassit innan man kan konstatera någonting...

Och sen är det väl snarare kinas (eller något annat fjärran land) chassiproduktion som stöds om vi köper chassit? O.o

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
om man vill ta loss hårddiskplatserna ,om man köpt ett gigantiskt grafikkort,så är det ju bara att såga :D. De e lite emsigt att klaga på smådetaljer när men är medlem i Sweclockers

Inte alla som vill klippa och klistra i sina chassin, jag själv inkluderat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gaaah jag vill ha recensionen nu! Sitter och väntar på den dag efter dag.
Länge sedan jag ville ha en produkt så mycket som denna.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

Frågade en kille på inets ordermail (när jag ändå hade några andra frågor så slängde jag med frågan om han hade testat chassit).

Svaret blev följande:

"Vi har provbyggt detta chassi och det är riktigt bra, slår ut 3ggr så dyra chassin."

Verkar onekligen lovande

Väntar bara på den där utlovade recensionen nu!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Lååång väntan

Längtar efter mitt som jag beställt.. ska bygga nytt system på I7-860 i det å låddan är det ända som saknas nu =P