skärm problem på bärbar vid reparation

Permalänk
Medlem

skärm problem på bärbar vid reparation

Hej

Problemet är att jag har lämnat in datorn för att skärmen flimmrar och
mörkar/ljusnar, men det gör den inte hela tiden. Så jag lämnde in datorn
(2 veckor efter 1 års garantin gick ut) Så detta tog dom inte på garanti.

Enligt butiken är det inget fel på skärmen. Och vill nu att jag skall komma och
hämta datorn plus att de vill att jag skall betala för att dom har lagt ner tid på
datorn utan att det är några fel på den, säger dom!

Jag skulle gärna betala deras 1000 kr avgift men bara om dom hade gjort något
åt problemet. Så nu är det mitt ord mot deras om det finns ett problem eller inte.

För att betala deras 1000 kr och ta hem datorn bara för att den ska krångla
igen känns inget vidare.

Så hur går man vidare från de här?

mvh

alexander

Permalänk
Medlem

Re: skärm problem på bärbar vid reparation

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rajs
Hej

Problemet är att jag har lämnat in datorn för att skärmen flimmrar och
mörkar/ljusnar, men det gör den inte hela tiden. Så jag lämnde in datorn
(2 veckor efter 1 års garantin gick ut) Så detta tog dom inte på garanti.

Enligt butiken är det inget fel på skärmen. Och vill nu att jag skall komma och
hämta datorn plus att de vill att jag skall betala för att dom har lagt ner tid på
datorn utan att det är några fel på den, säger dom!

Jag skulle gärna betala deras 1000 kr avgift men bara om dom hade gjort något
åt problemet. Så nu är det mitt ord mot deras om det finns ett problem eller inte.

För att betala deras 1000 kr och ta hem datorn bara för att den ska krångla
igen känns inget vidare.

Så hur går man vidare från de här?

mvh

alexander

Uhh, svårt fall. Antar att du skulle kunna gå till en oberoende verkstad som kan bevisa att det är fel. Vet inte exakt vad som krävs.

Pratar vi om en laptop eller?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Re: Re: skärm problem på bärbar vid reparation

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Uhh, svårt fall. Antar att du skulle kunna gå till en oberoende verkstad som kan bevisa att det är fel. Vet inte exakt vad som krävs.

Pratar vi om en laptop eller?

Ja det är en Laptop, men nu är det så att butiken har datorn och inte jag och för att hämta ut den vill dom ha betalt! vilket jag tycker är orimligt!

Då jag kommer bara behöva lämna in den igen! Därför har jag ingen aning om hur jag skall gå vidare med detta!

Permalänk
Medlem

Gå dit och visa problemet då.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Gå dit och visa problemet då.

men det gör ju det inte hela tiden, och jag kan inte göra det på beställning. och som de står i tråden har dom redan datorn och har tittat på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rajs
men det gör ju det inte hela tiden, och jag kan inte göra det på beställning. och som de står i tråden har dom redan datorn och har tittat på den.

Om felet inte går att återskapa är det klart det är svårt för dem att hitta felet. Kan ju t.o.m vara så att det beror på kringutrustning/dina elledningar eller dylikt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Är det en MacBook?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Chipet som styr ljusstyrkan håller på att ge sig, det sitter på ett litet mönsterkort som inte tar lång tid att byta och inte kostar det mycket heller... men tyvärr finns det ingen som vill utföra jobbet.

Jag har samma problem med min gamla Benq/Samsung skärm att det flimrar lite när det vill, jävligt jobbigt.
Det är ljusstyrkan som höjs/sänks lite försiktigt i början men sen när skärmen blir varmare så börjar det flimra, jag som är lite elektriker skadad köpte en burk med kylspray och öppnade skärmen, väntade tills det började flimra och så kylde jag ner lite krets här och var tills det slutade.. upprepade flera gånger.

Fel funnen? ja det kan man hoppa upp och klappa sig i arslet att jag gjorde.

Nu hade tyvärr garantin gått ut en månad tidigare så därför "vågade" jag öppna skärmen, gick och frågade en reparatör om hur mycket det skulle gå på.. Priset han fick var väldigt i överkant fast han visste att OM han kunde endast byta chipet/kretsen så hade det inte handlat om många hundringar precis.. Men det blev billigare att köpa en 22" skärm.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.