Hemförsäkring på bort tappad Iphone dock sönder, ett par frågor!

Permalänk
Medlem

Hemförsäkring på bort tappad Iphone dock sönder, ett par frågor!

I helgen råka jag tappa bort min Iphone 3G, efter att ha spärrat både sim och telefon, så fick jag tipset av Telia att höra med mitt försäkringsbolag.

Mor ringer och visst hon hade full försäkring för både stöld och drul.

Dagen efter ringer en som säger sig funnit min Iphone, åker och hämtar den dock så funkar den inte då den legat ute under natten och blivit fuktskadad.

Har dålig koll hur det funkar, får jag pengar eller skaffar försäkringsbolaget fram en ny Iphone till mig? Hade helst sätt att det blir en 3GS då den ersätt den äldre modellen

Någon som har någon koll på hur detta funkar? Får jag ersättning i pengar är det ju inget problem.

Det är Folksam hon har, om det nu hjälper.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

Nu sitter du i klorna på Folksam, min gissning är att du får en procentsats av Iphonens kostnad minus självrisk, med andra ord så får du lägga en slant själv för att köpa en 3GS.

Permalänk
Hedersmedlem

Som vanligt med såna här frågor så är det enda rätta att vända sig till försäkringsbolaget för korrekt svar. Här får du bara mer eller mindre kvalificerade gissningar. Det är ju dessutom olika från fall till fall.

* tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.