AHCI = Advanced Host Controller Interface, är ett snabbare sätt att läsa/skriva till en SATA-hårddisk. Om du kollar på din skärmdump står det "pciide" på ett ställe i AS SSD Benchmark. Det betyder att du använder IDE-drivrutinen istället för den snabbare AHCI-drivrutinen. Om du hade haft AHCI aktiverat hade det stått "msahci" där (troligtvis).
För att byta drivrutin måste man dels aktivera AHCI i Windows 7, och sedan aktivera AHCI i BIOS. Windows slutar att boota om man bara ändrar på ett ställe.
Här finns en kort och bra guide på svenska för hur du aktiverar AHCI i efterhand (det är enklast att aktivera innan man installerar Windows 7, då fixar installationen allt själv).
Jag kollade att ditt moderkort stödjer AHCI och det gör det. Jag vet dock inte exakt var i BIOS du hittar inställningen, någonstans bland inställningarna för SATA-platserna. Man brukar kunna välja mellan IDE / AHCI / RAID.
Du kan glömma det jag skrev om Intels drivrutin eftersom du har ett AMD-system. Det finns visst en AMD-drivrutin för AHCI också men vad jag kan se så stödjer den inte TRIM så det är bättre att använda Windows inbyggda drivrutin ("msahci")
Lycka till
Det som gör att man får bättre resultat är inte ahci i sig, det som gör skillnad är att man får tillgång till NCQ vilket ger bättre prestanda vid flera parallella läsningar/skrivningar.
Tack disortion för du tog dig tiden Gav resultat, Men inte helt nöjd än finns det yttliggare sätt att förbättra på?
http://img707.imageshack.us/img707/6578/namnlsbv.png
Uploaded with ImageShack.us
Kör ett test med atto så får du bättre siffror, as-ssd ger sämsta möjliga resultat på en sandforcedisk medan atto ger bästa möjliga