Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Maj 2009

Netonet anovo

Hej!
Köpte en Fujitsu siemens 26" skärm på netonnet i början av juni. Plötsligt börja den flippa och vill inte starta och jag fick den utbyt, mot en likadan. Den nya skärmen har ett sträck vertikalt över skärmen. Det syns bla på lila och grått . Den har varit inne på service nu 3 ggr och dem hittar inget fel men jag och 4 personer till ser strecket. Nu senast fick dem för sig att jag ska betala 2600 kr för service fast där fortfarande är ett streck. Skärmen är även testad på en annan dator och strecket är där så inget fel på grafikkortet. Vad borde jag göra i detta fall?

Macbook 13" Retina
Lg optimus G

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Beskriv felet korrekt och skicka in igen? ta gärna med "vittnens" namnunderskrift så fjantarna fattar att det är fler personer bakom som SER felet.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Mar 2003

Ta lite bildbevis, fotografera felet.

Vill du inte testa skärmen i butiken när den åkt in 3 gånger?
Ej åtgärdat fel? eller fel som uppkommer efter kort tag igen?

Själv har jag börjat dokumentera, fotografera och spela in samtal mot vissa företag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Maj 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Ta lite bildbevis, fotografera felet.

Vill du inte testa skärmen i butiken när den åkt in 3 gånger?
Ej åtgärdat fel? eller fel som uppkommer efter kort tag igen?

Själv har jag börjat dokumentera, fotografera och spela in samtal mot vissa företag.

Sist kontakt jag Fujitsu siemens själv och kunde därför inte visa skadan.
De åtgärdar aldrig felet..

Macbook 13" Retina
Lg optimus G

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Feb 2008

Stå på dig, kräv din rätt. Säg att du vill häva köpet i värta fall, och hänvisa till att de inte tillgodosett din rätt i avtalet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Du kan få tips från konsumentverkets hemsida. http://www.internetit.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.as...