Geforce 191.03 Beta ute nu

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Geforce 191.03 Beta ute nu

Ett nytt gäng drivrutiner i betastadie har hittat ut från Nvidias labb.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sarpsborg/Strömstad
Registrerad
Feb 2004

Det var på tiden..... övertid nu sedan dom släppte en whql driver...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Spelar väl ingen roll om Microsoft godkänner drivaren eller inte, beta är väl nästan samma deal bara att den väntar på att godkännas.. men jag håller med om att nvidia är sega som få på att få ut drivare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005
Citat:

sweclockers red.
"Call of Juarez: Blood in Bound"

Bound in Blood heter det ändå

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

50% boost i call of juarez? fan de kommer bli sky höga fps!

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jul 2008

Någon som vet om dom fixat/håller på att fixa stödet för Flat Panel Scaling i Windows 7? Grymt irriterande att det fungerar så otroligt bra under XP, men funktionen i Windows 7 fungerar inte alls, trots att alla kontroller finns där. Har googlat, och läst många Forceware changelog-pdfer. Men ingen tycks ha någon lösning...

-Citera alltid för svar-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
50% boost i call of juarez? fan de kommer bli sky höga fps!

Det står upp till alltså kan det vara 2 8500gt i sli som kanske får 10 fps och med denna ökning 15 =50% mer. Medans 2 gtx280 i sli kanske ökar med 2% Så hoppas inte för mycket bara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det står upp till alltså kan det vara 2 8500gt i sli som kanske får 10 fps och med denna ökning 15 =50% mer. Medans 2 gtx280 i sli kanske ökar med 2% Så hoppas inte för mycket bara

sant,, tänkte inte så jag klarar mig fint med nuvarande fps iaf

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweC Rocks
Registrerad
Maj 2005

Alla dessa % förbättring jämt...Jag märker inte stor skillnad...

Jag installera gamla orginal drivisar för mitt kort från MSI och gjorde en bench...sedan körde in de senaste nVidias drivisar och bench'a...något bättre resultat i vissa mätningar, samr sämre i andra...Dessa höga % som de skriver i alla versioner borde få mitt 8800gt att vara typ 5 gånger snabbare idag än vad den va när den kom...Men klar skillnad har hänt med OpenGL..Nu fungerar ett par gamla spel rätt igen, som inte har funkat så bra tidigare sedan ver.165...Men i överlag är de lite bättre....