Hämta ut visst omfång och sortera ur mysql-databas med php

Permalänk
Medlem

Hämta ut visst omfång och sortera ur mysql-databas med php

Försöker mig på att hämta ut de 10 senaste inläggen i en databas som har värdet 1 i kolumnen "public".

Att hämta ut informationen går bra men jag verkar inte kunna sortera informationen (ORDER BY och DESC/ASC) påverkar inte resultatet. Ej heller om jag byter från date till någon annan kolumninformation.

$sql = (SELECT * FROM tabell WHERE public = '1' ORDER BY 'date' DESC LIMIT 0, 10); $result = mysql_query($sql)or die(mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_array($result)) : // eka ut informationen endwhile;

Was ist den problieme? Är det för att det är fredag?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Vill du verkligen ha apostrofer runt date? Accenten ` används annars runt kolumnnamn för att förhindra att det ses som ett reserverat ord.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobamatics
Vill du verkligen ha apostrofer runt date? Accenten ` används annars runt kolumnnamn för att förhindra att det ses som ett reserverat ord.

Tack du! Det var problemet, en klar och tydlig börja tänka på öl, sluta jobba snart orsak.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Tack du! Det var problemet, en klar och tydlig börja tänka på öl, sluta jobba snart orsak.

Hear, hear! Bara två timmar kvar, sen mental utstämpling och helgens bravader kan påbörjas

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se