EK släpper vattenblock för Radeon HD 5870

Permalänk
Melding Plague

EK släpper vattenblock för Radeon HD 5870

Slovenska EK Water Blocks ligger inte på latsidan utan skissar vidare på nya produkter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

oh yes, good news!

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Hmm... de brukar va Delrin plast som topp eller Acryl på EKwater block.

inte metall.

Ut går i från att den som skrivit artikeln har gjort ett antagande baserat på bilderna.

För de skulle va underligt om EKwater skulle börja blanda metaller helt plötsligt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Blanda koppar och aluminium i samma vattenblock kan väl inte vara så bra?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Blanda koppar och aluminium i samma vattenblock kan väl inte vara så bra?

Precis.. dom brukar köra med delrin eller acryl ( eller i vissa fall koppar ) som topp på blocken.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

EK har lärt sig att vrm's behöver mera kylning nu iallafall, med denna flöder vattnet över dom.
Om jag slår till på ett 5870 så blir det nog detta block.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Proffsmoddare

Danke!

Koolance kommer även med ett nu!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Någon som vet hur det är med standoffs på detta blocket?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Mmmmmm, detta är godis!

EK gör riktigt fina grejjer. När jag uppgraderar min H2O så kommer det bli EK all around.

Yummy!
/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

"Zalman GWB385070"
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=299628

Borde fungera det med tycker jag men det kanske inte har rätt fästen förståss.

Jaja har inte tid att ta reda på det beställer ett nu så märker jag. får väll skicka tillbaka det annars och köpa en EK eller nått senare isåfall .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haoko
"Zalman GWB385070"
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=299628

Borde fungera det med tycker jag men det kanske inte har rätt fästen förståss.

Jaja har inte tid att ta reda på det beställer ett nu så märker jag. får väll skicka tillbaka det annars och köpa en EK eller nått senare isåfall .

Så du skiter i att de blir en onödig kostnad för butiken du beställer från OM de inte passar?

Vilket de förmodligen inte kommer göra.

Fult gjort... de e sånt som tvingar butikerna att höja priser för att täcka kostnaderna för retur ärenden osv.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Riktigt nice att dom inte sitter å latar sig... 10p för att dom var så snabba att komma ut med detta efter lanseringen... Hoppas nu att dom är lika snabba då GT300 kommer ut också

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar som vattenblock för nya grafikkort har börjat komma ut snabbare! (Y)

SWEC:
"Designen kyler grafikprocessor, minne samt strömförsörjning och blockerar ingen extra kortplats."

Nej, men grafikkortets plåt gör det

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Kontot avslutas

Finns det ens ett enda block för 4890-serien? Tycker det bara är för Nvidia som det har kommit vattenblock...

Annars så är det ju helt suveränt att detta blocket tydligen inte snor någon extra kortplats! Iofs, var faen hittar man ett metallbleck till sitt dubbelslot-kort någonstans, följer väl knappast med vattenblocket...

Åas, med 5870-korten i standardutförande tar ju DVI-kontakterna ändå upp två kortplatser, så det spelar ju gummiboll att kylaren inte gör det.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

finns att köpa singel slot plåtar annars är den ju bara att kapa på mitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
finns att köpa singel slot plåtar annars är den ju bara att kapa på mitten.

5870 har DVI kontakterna placerade på höjden så att bara kapa av plåten blir en riktigt ful lösning

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Som sagts tidigare, ingen aluminium här, EK är inte så dumma.

Bilder med plexi topp, man blir nästan sugen på ett nytt grafikkort och block
http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=4038610&po...

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Nu blev jag sugen på 5870!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Finns det ens ett enda block för 4890-serien? Tycker det bara är för Nvidia som det har kommit vattenblock...

http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/ati-radeo...

/tony

Permalänk
Avstängd

fördelen är att gamla block passar också till den nya 5800 serien då ati valt samma hål storlek/position.
Mitt gamla mcw50 kanske kan tjänstgöra en generation till

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Finns det ens ett enda block för 4890-serien? Tycker det bara är för Nvidia som det har kommit vattenblock...

Annars så är det ju helt suveränt att detta blocket tydligen inte snor någon extra kortplats! Iofs, var faen hittar man ett metallbleck till sitt dubbelslot-kort någonstans, följer väl knappast med vattenblocket...

Åas, med 5870-korten i standardutförande tar ju DVI-kontakterna ändå upp två kortplatser, så det spelar ju gummiboll att kylaren inte gör det.

4890 ser väl ändå likadant ut som 4870.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Så du skiter i att de blir en onödig kostnad för butiken du beställer från OM de inte passar?

Vilket de förmodligen inte kommer göra.

Fult gjort... de e sånt som tvingar butikerna att höja priser för att täcka kostnaderna för retur ärenden osv.

Du kan va lugn.
Har inte beställt det blocket jag ska försöka modifiera mitt 8800gtx block istället eller vänta på ett passande block har tagit reda på att det inte kommer passa men det hade gjort det om de inta hadde snålat med mettallen på baksidan.

Permalänk
Medlem

Det var fort jobbat, vanligtvis (har jag för mej) brukar det ta längre tid innan det kommer vattenblock.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"