Skapa en PDF-fil med PHP autogenererad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2009

Skapa en PDF-fil med PHP autogenererad

Hej!

Jag ska bygga ett formulär på en sida som ska spotta ut en färdig PDF i A4-format med de uppgifter användaren matat in i textfälten.

Jag tänker mig att användaren matar in informationen i textfälten för att sedan trycka på en "Skapa PDF"-knapp och då öppnas ett nytt fönster med hela sidan formaterad och klar och utifrån den sidan ska sedan en PDF-fil skapas automatiskt.

Hur löses detta enklast med PHP?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2004
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
http://www.google.se/search?q=php+pdf

Jo jag har googlat på detta och bland annat funnit fpdf. Nu har jag inte helt satt mig in i det, men det verkar som det behövs en massa bakomliggande kod för att generera pdf:en?

Jag skulle vilja att det fungerade som en PDF-skrivare ungefär, fast på webservern. Alltså att man typ skickar en hemsida till utskrift till pdf:en och allt görs automatiskt till en PDF i A4-format baserat på hur sidan som skickas ser ut..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2004

Ok du kan inte PHP alltså? Kan bli lurigt att hitta nånting gratis som gör detta... skulle det vara till hjälp om någon föreslog något som kostade?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Ok du kan inte PHP alltså? Kan bli lurigt att hitta nånting gratis som gör detta... skulle det vara till hjälp om någon föreslog något som kostade?

Jodå, kan en del PHP, men tänkte om det fanns någon -mycket- smidig lösning som löser det mesta själv. Men jag tar och kollar på fpdf com verkar vettigt. Antagligen kommer arbetet läggas ut på one.com som inte verkar ha stöd för php:s inbyggda funktioner för att skapa en pdf, så fpdf lär väl vara den smidigaste lösningen kan jag tänka mig.

Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Brass knuckles and a 2x4