Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

[C#] Audio recording

Tänkte smida ihop ett litet program för att spela in ljud från ljudkortets input.

Har googlat runt lite och det verkar finnas lite olika sätt att gå tillväga på. En del säger att man kan använda sig av DirectX biblioteket och en del enbart DirectSound.

I vilket fall tänkte jag kolla med er om ni har någon idé om vad som blir lättast?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

annars finns ju fmod som är gratis för hemmasnickaren

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
annars finns ju fmod som är gratis för hemmasnickaren

Verkar ju faktiskt värt att kika på.

Glömde en ganska viktig sak också, det är inte bara vanlig mikrofon inspelning jag vill åt, utan andra saker som gitarr, synt etc.

Men ska kolla på fmod om det passar mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

DirectSound är en del av DirectX biblioteket.
Om du vill använda dig av lägre nivå för inspelningen än vad fmod kan erbjuda kan du använda OpenAL.

citera!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

Jo precis, det va det jag indirekt menade med "enbart DirectSound". ^^

Så lågt det bara går vill jag komma, ska ta en titt på OpenAL.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av python_ormen
Jo precis, det va det jag indirekt menade med "enbart DirectSound". ^^

Så lågt det bara går vill jag komma, ska ta en titt på OpenAL.

du får gärna säga vad du valde sen och hur det gick alltid intressant

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)