Blir ni glada av att montera ihop en dator?

Permalänk
Medlem

Jag failade första gången och andra gången och man blir då snabbt paranoid speciellt med dyra datorer. Efter det har allt gått som en dans.

Snabbt och enkelt bygge en tidig morgon i somras. Första datorn jag byggde för att sedan sälja. Tjänade inte speciellt mycket, men fick van erfarenhet.

Permalänk

Är långt ifrån samma sak att köpa en färdigbyggd dator som att bygga själv :).
Älskar när man öppnar paket från posten och ser alla komponenterna i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Det är ju fan terapi att plocka ihop en dator.
Så jäkla avslappnande att bara koppla loss verkligheten och fippla lite.

+1 på den

Permalänk
Medlem

Drog ihop en dator, inte så jävla kul dock eftersom det inte var min

Hatar kabeldragning, speciellt på Define R2 när gummihålen lossnar, så sjukt störande...

Sen låg CPUn (i7 860) på 55 i bios idle, fast core temp visade runt 44 idle så läste jag lite och core temp ska man gå efter

Permalänk
Medlem

Jäpp. Eller kanske mest kombinationen av att packa upp alla nya komponenter och sedan montera ihop dessa till en fungerande datamaskin.

Permalänk
Medlem

Monterade min andra dator igår (onsdag). Tyckte det var halvkul, den kostade just trots allt runt 12k så man var ju lite nervös ibland och man vill inte att något ska gå sönder. Men det gick bra.

När jag byggde min egen dator så var moderkortet trasigt, dåligt första intryck.

Ska förmodligen bygga en billig surfdator åt grannen inom en snar framtid. Ser verkligen fram emot det då han troligen kommer att ge mig en slant för det

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Detta kan låta själviskt men jag blir mer glad av att montera ihop min egen dator än om jag gör det åt någon annan. Det är alltid jättekul att montera och känna lukten av nya komponenter när man packar upp för att sen montera ihop allt till en fungerande dator.:):D

Det är rofyllt att ta god tid på sig och montera och ta det bit för bit och njuta samtidigt - njuta av att arbetet fortskrider sakta framåt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Monterade ihop min nya HTPC igår & idag ska jag trycka på startknappen.
Är verkligen en våldsamt rolig hobby detta. God fortsättning.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Älskar att montera ihop datorer.
Tycker dock det är roligare att göra det utan chassin, blir så mycket mysigare stämning med komponenterna framme på bordet.

Men sen är ju du som du är oxå Evil_AnAnAs.

Jag kopplar av när jag bygger en dator, sitter med lugn och ro och trixar ihop delarna, känns bra.
Sen kopplar man in allting, trycker på knappen, det tar någon sekund.
Den startar och man får bild på skärmen, finns det något bättre moment?

Sen tycker jag det är ganska trevligt när man hjälper andra med deras datorer, såsom uppgradering, omformatering, helt ny dator kanske.
Dom får datorn, och dom ringer efter 2 timmar och säger att den funkar perfekt!
Tycker jag också känns bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jag failade första gången och andra gången och man blir då snabbt paranoid speciellt med dyra datorer. Efter det har allt gått som en dans.

QpkdHW-VXHo

Snabbt och enkelt bygge en tidig morgon i somras. Första datorn jag byggde för att sedan sälja. Tjänade inte speciellt mycket, men fick van erfarenhet.

Och var är ESD-utrustningen!?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Och var är ESD-utrustningen!?

Den tanken slog mig också.:P;) Nice videoklipp btw.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!