9600gt - stor skillnad?

Permalänk

9600gt - stor skillnad?

Hej.

Har ett 8500gt sen början av 2007 som börjar slacka efter nu. Har blivit erbjuden ett 9600gt av en kompis för 400kr. Värt det? Stor skillnad mellan korten? Har ingen större koll på grafikkortens prestanda.

Övriga speccs är
e6400 @ 2.5
2gb ram
450w corsair
xp pro 32bit

Permalänk
Medlem

Ja det är stor skillnad.

Vad har du för budget?

Med det nätagget kan du köpa ett lite saftigare kort

Det , en CPU kylare och klocka din processor lite så har du en grym dator.

Permalänk
Medlem

hade jag vart du så hade jag köpt kortet av din kompis, du lär med största sannolikhet märka en positiv skillnad

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ett super bra pris!

Permalänk

Har inte så så bra budget
Studerar i stockholm och är arbetslös.Så jag köper detta kort och en freezer 7 pro och 1gb ram är planen och klockar prollen till 3ghz. Kommer jag få en dator som duger i WoW, call of duty 4 (ev mw2) och kanske crysis?

Permalänk
Medlem

köp kortet, det blir skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The lastborn
Har inte så så bra budget
Studerar i stockholm och är arbetslös.Så jag köper detta kort och en freezer 7 pro och 1gb ram är planen och klockar prollen till 3ghz. Kommer jag få en dator som duger i WoW, call of duty 4 (ev mw2) och kanske crysis?

Det låter som en bra plan, du kommer definitivt märka stor skillnad jämfört med ditt 8500GT (som inte har speciellt bra spelprestanda).

WoW och COD4 bör gå bra med rätt höga grafikinställningar, medan du i Crysis får köra på mediuminställningar.

Permalänk

Köp!

8500gt är sämsta skiten jag haft för spel (för sin tid har ju haft sämre kort men dom var bättre för sin tid..)

Permalänk
Medlem

9600GT är som sagt förhållandevis bra, om man inte har extrema krav. Det är typ den lägsta grafikkortsnivån för seriöst fps-spelande. Helt klart värt 400Kr.