Bärbar dator. start upp igen efter avstängning.

Permalänk
Medlem

Bärbar dator. start upp igen efter avstängning.

Min svärmor har en bärbar dator. antingen compaq eller hp. (kommer inte riktigt ihåg)

Hon har haft datorn 1.5 år utan några större problem. nu på senare tid så har den börjat krångla.
Den starta upp igen direkt efter avstängning. och går den eller sätter man den i väntläge går den inte att starta igen. Den måste då stängas av och startas up igen.
Det är vista på maskinen Men har inte krånglat innan. det är dom senaste 2 månaderna det kommit. testat att stänga av wake on lan och sånt men samma sak.

Dock inte testat att installera om ennu men känns inte som det ska behövas riktigt.

Vore tacksam för hjälp att knäcka denna nöten. Svärmor är grymt irriterad För den får ju alltid stå på eller så får hon ta ut batteriet för att den ska dö.

Har tyvär ingen mer info om datorn just nu mer än att det är antingen compaq eller HP. ca 1-1.5 år gamal och kör vista. Vill ni ha mer info så får jag fixa fram det till er.

Permalänk
Medlem

Kolla om on/off-button är disabled i bios. Kontrollera också energisparinställningarna för att slå av på datorn. Angående att den inte startar från vänteläge skulle jag ta bort hibernate-filen då den kan vara korrupt. Läs mer http://support.microsoft.com/kb/920730. Kör filrensning för att radera den om den inte tas bort på annat vis.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)