Ubuntu 9.10, Karmic Koala, Beta

Permalänk
Medlem

Upgraderade/Uppdaterade ikväll, därefter omstart, nu har den stått i över 2.5 timmar och disken jobbar som ett jehu. Skärmen svart.

Vad pågår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Upgraderade/Uppdaterade ikväll, därefter omstart, nu har den stått i över 2.5 timmar och disken jobbar som ett jehu. Skärmen svart.

Vad pågår?

Uppgradera tycker jag man ska hålla sig borta från. Det kan ju givetvis gå bra, men chansen att det går illa är ju större än om man gör en clean install.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Uppgradera tycker jag man ska hålla sig borta från. Det kan ju givetvis gå bra, men chansen att det går illa är ju större än om man gör en clean install.

Jo men, asså, man måste väl kunna uppdatera vartefter betapaketen förbättras. Det har ju sagts att en Beta skall/kan uppdateras.

Sen vill jag varna för ext4 med skälet att det är så nytt att många partitionsbackupprogg inte stödjer ext4 utom clonezilla.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Sen vill jag varna för ext4 med skälet att det är så nytt att många partitionsbackupprogg inte stödjer ext4 utom clonezilla. [/B]

Jo det räcker väl.... ?

EXT4 har varit stabilt i 4 kärnversioner, Karmic kör den senaste dvs 2.6.31 inkl vanilla-rättningar efter utgivandet.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Prövade att lägga in det på min eeepc 701. Allting fungerade den här gången. Webcam, line in, microfon, allt! Överraskande, blir nog första gången jag slänger ut windows för gott på den. Iaf när den stabila versionen kommer ut!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat: