Permalänk
Medlem

Val av grafkkort

Tja sweclockers!
Nu är det så att jag ska införskaffa ett grafikkort till o hade tänk köra 4870 i crossfire.
MEN jag har surfat runt lite o hittar inte ett 4870 med 512mb som jag har på detta.
Nu är frågan: kan man ha ett 512mb o ett på 1gb eller ska jag spara till ett 4870x2 om jag nu kan ha det.
Det jag har är ett XFX så kan man TE.X ha ett 4870x2 powercolor eller ska jag försöka hitta ett XFX?
Fråga 2: 2st 4870 i crossfire ger det lika mycket kraft som ETT 5870?

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Oj dålig förklaring av mig
Menade att jag inte hittade nåt 4870 i XFX edition

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått borde det gå att köra ett 512MB tillsammans med ett 1GB kort. Tillverkaren är det absolut ingen skillnad på.
Två HD 4870 ger ungefär samma prestanda som ett HD 5870, förutsatt att spelet stöder CrossFire

Permalänk
Medlem

Nja tror inte det,det här är ett xFx kort förresten http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=423602

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla i trådarna för HD5870:an så hittar du en mängd tester som just talar om detta.

Permalänk
Medlem

Jag tror nästan att det går att jämföra med ett gtx295 för att va ett singelkort gtx 295 är ju 2 gtx260.

Permalänk
Medlem

gameman du e galen
jag ssökte igenom hela komplett o hittade bara det med 1gb.
Big love to u man <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ybernisse
gameman du e galen
jag ssökte igenom hela komplett o hittade bara det med 1gb.
Big love to u man <3

Vad är du ute efter igentligen är inte detta ett XfX kort med 512mb minne http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=423602

Permalänk
Medlem

Tänk på att 512 i minne kan vara i klenaste laget. I GTA4 märks det direkt.

Permalänk
Medlem

Coopeda enligt dig ska jag köra på ett 1gb?
Aja ska köpa ett sånt då.
Tack sååå myckeeet :)<3

Permalänk
Medlem

I cf är det bäst att ha samma mängd minna pga att kortet med mer minne inte kommer kunna använda det särskilt effektivt, dvs slöseri att betala mer för minne på bara ett av korten.