Samma bild på två skärmar, utökat på en tredje? Möjligt?

Permalänk
Medlem

Samma bild på två skärmar, utökat på en tredje? Möjligt?

Som topic.

Har två stycken skärmar som jag gärna vill köra utökat skrivbord på samtidigt som jag vill visa bilden från primära skärmen på min tv om man vill surfa eller göra annat där.

Alltså:
Primär bildskärm - TV = Samma bild
Extra skärm med utökat

Funderar på att köpa ett nytt grafikkort och då undrar jag, Hur funkar detta på nyare grafikkort? Dom flesta har ju tre utgångar, två DVI och en HDMI. Skickar HDMI porten ut samma bild som på primära DVI så har jag ju inget problem, men funkar det så? Eller måste jag stoppa i mer än ett grafikkort i datorn

Har testat med dvi splitter med mitt nuvarande grafikkort (2dvi endast) och den jag provade med fixar inte att visa 1920x1080 utan artefakter så slipper helst den lösningen.

Lutar åt att vänta tills dess att Nvidia släpper sina nya grafikkort och jag gissar inte är någon som vet så mycket om hur det kommer funka där?

Visa signatur

"My lifestyle determines my deathstyle!"

Permalänk
Medlem

Med dom allra flesta grafikkort tex alla vanliga ATI och Nvidia, Nej det är inte möjligt utan att du använder en splitter efter grafikkortet,
dvs du kan bara ha 2 anslutna till grafikkortet samtidigt som ger bild
på varsin RAMDAC, även om det finns fler utgångar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

kapar tråden kanske lite väl mycket nu, men någon som vet om det är möjligt att köra helskärmsprogram på båda skärmarna(olika program alltså) exempel warcraft 3 på en skärm och VLC(film) på den andra?
Har sökt och letat länge nu gjorde en tråd om det tidigare men ingen svarar..

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida