Nvidia fejkar Fermi

Permalänk
Melding Plague

Nvidia fejkar Fermi

På GPU Technology Conference visade Nvidias vd Jen-Hsung Huang stolt upp ett Tesla baserat på den nya grafikprocessorn Fermi. Nu visar det sig att kortet är en bluff.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Där ser man

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Musikälskare

Va?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

egda

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

And here we go again

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Lite underligt men jaja.. spela väll ingen roll kanske.

Permalänk
Medlem

LOL
Nvidia verkar var ute på en FAILING-SPREE

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk
Medlem

Där ser vilken skräp klarar inte göra rikiga saker utan måste fuska/fejka.
Amd ni får mina pengar för dx11 denna gång.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Varför blir jag inte förvånad?

Permalänk
Medlem

Ja jösses vad nvidia håller på. Att inte fler folk använder amd är ett mysterium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nvidia's excuse for not showing GT300, Fermi based board is that they want to hide some things from the red green competition.

Since the latest GPU technology conference was all about how to make money on GPU computing, Nvidia didn't want to cloud this with a DirectX 11 demo, which would actually prove that Fermi GT300 board is real.

The second reason is that the board has a lot of wires sticking out, as well as test modules, and looks like a character from Terminator. Judging from we've learned in the last few days we are talking about a handful of boards if not even less than that.

NDA journalists might see the Geforce GT300 Fermi version in November unless something drastically changes and the availability should be later that month. We do expect big shortage of chips at launch due to high demand. Just remember what happened when G80 and G92 got out.

http://www.fudzilla.com/content/view/15813/1/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jag har kört nvidia hela mitt liv men efter allt skit som dom visat upp så...

Permalänk
Medlem

Lite som att säga att man har en Apple iPhone när man i själva verket står och håller i en atrapp från affären.

Smidigt nVidia.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Därav den ovanliga tystnaden från deras sida kanske? Time will tell...

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk

Pinsamt!
Men jag är inte förvånad.
Nvidia kan jämföras med en mediakåt c-kändis ala big brother.

Permalänk
Medlem

Kortet som visades upp sades vara äkta fram till att bevisen inte gick att snacka bort. Först då erkände nvidia att det var en fake. Om de trots allt hade ett fungerande kort i datorn, varför visades det då inte upp? Förmodligen för att det var en video som som snurrade på ena skärmen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Tror Nvidia blir nervösa över att 58xx serien kom ut så pass snabbt och dom själva har problem med tillverkning. Dom kanske är oroliga att folk ska tycka att det inte är värt att vänta på dom och ist köpa ATI istället.

Men detta skadar ju ännu mer

Permalänk
Medlem

Det är nästan så man tror att nV ägs av intel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Lite underligt men jaja.. spela väll ingen roll kanske.

Spelar rätt stor roll. Nu tappar man förtroendet för Nvidia och dom av oss som hoppas på att Nvidia släpper något som kan kontra AMD minskar rejält.

Det är inte bra att bara en tillverkare säljer kort för då blir det dålig utveckling till ett högt pris, och det är vi kunder som får betala priset.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Öh, ni som klagar: vad spelar det för någon roll vad dom visar upp? Det påverkar ju inte oss på något sätt om kortet dom håller upp fungerar eller inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

ägd en andra gång på kort tid.....

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Ja så kan det gå

Lite smått skrattretande är den alltid. Att ett företag på deras nivå inte vet bättre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Pinsamt!
Men jag är inte förvånad.
Nvidia kan jämföras med en mediakåt c-kändis ala big brother.

Dagens bästa
Riktågt lågt av Nvidia...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Spelar rätt stor roll. Nu tappar man förtroendet för Nvidia och dom av oss som hoppas på att Nvidia släpper något som kan kontra AMD minskar rejält.

Det är inte bra att bara en tillverkare säljer kort för då blir det dålig utveckling till ett högt pris, och det är vi kunder som får betala priset.

Det förutsätter att den enda tillverkare som isf skulle bli kvar på marknaden vågar vara säker på att det inte mitt i allt dyker upp en konkurrent som har en bättre produkt till ett bättre pris. Så länge ett företag inte får sitt monopol på en marknad skriven i lagen, så är det fritt fram för vem som hälst att producera liknande produkter och sälja. Det gör att man inte kan riktigt bete sig hur som hälst.

Permalänk
Medlem

Tror helt enkelt att nvidia är långt ifrån klara med sitt nästa kort. Men de försöker få folk att tro att de kommer "snart" så inte allt för många väljer 58xx under tiden. Tror säkert de blir ett bra grafikkort, men de kommer nog ta lite längre tid än folkt tänkt sig.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk

roligt bara vänta och see:P

Permalänk
Inaktiv

Varför göra en höna av en fjäder?

Avtäckandet var ju symboliskt, och det är väl bara bra att de inte riskerar att läcka ut deras hemligheter för tidigt om någon snor prototyperna på någon sådan mässa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbe_93
Varför blir jag inte förvånad?

Håller med heeeela vägen! hahaha,
FAIL från nvidia faktiskt :/
Tkr dock det är lite synd om dom som skulle köpt fermi. Men till mig själv så äre skitsamma då jag redan tkr AMD har vunnit grafikkortsrundan år 2009 och även förra 2008!

Permalänk
Medlem

nVidia tar priset ännu en gång!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Varför göra en höna av en fjäder?

Avtäckandet var ju symboliskt, och det är väl bara bra att de inte riskerar att läcka ut deras hemligheter för tidigt om någon snor prototyperna på någon sådan mässa...

Jag har fått för mig om att företag som visar upp prototyper (som inte fungerar) är väldigt noggranna med att poängtera detta. Varför gjorde inte Nvidia det?
Eller har jag missat något under Nvidias presentation?

Vad jag ser så var detta ett försök att stjäla lite uppmärksamhet av 58xx serien. Ett klumpigt sådant. Och det leder till mitt tidigare tyckande; kicka PR folket som sitter och sjåpar sig gång på gång.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm