3 GPUs på Asus M2n-Sli Deluxe

Permalänk
Medlem

3 GPUs på Asus M2n-Sli Deluxe

Allment trevligt, men jag har en fråga. Jag kör en Radeon 4850 X2, dvs den räknas som om den vore i crossfire läge, men tar bara en PCI-E slott. När jag kopplade in mitt Gforce 8800 GT kort in i den lediga PCI-E slotten, ville datorn inte boota ens, dvs det verkade som datorn inte startades. Vem vet, kanske försökte den använda den andra kortet. Krävs det ett specielt moderkort för att köra fler än 2 GPUs ?

Jag kör Windows 7, och mitt moderkort är ett Asus M2n- Sli Deluxe.

Permalänk

Du kan inte kombinera grafikkort från de olika tillverkarna. Ditt moderkort stödjer att ha två Nvidia grafikkort. Moderkortet stödjer inte att ha fler än ett Ati kort.

SLI=nVidia
Crossfire= ATI/Readon

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Ok, men isf måste där finnas moderkort som stödjer båda, för att det går jo kombinera grafikkorten annars. Finns jo en tråd om det på forumet.

Permalänk
Medlem

vad är du igentligen ute efter att åstakomma ?

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Crossfire/SLi är absolut inte samma sak som att ha två grafikkort i samma system så det borde visst gå. Vad jag undrar är om du vet att grafikkorten fungerar var för sig och hur många Ampere på 12 V ditt nätagg klara, gärna märke och modell på nätagg också.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Muppens: Jag har en Corsair TX 750W, så det borde väll räcka. Var för sig fungerar korten, har använt båda ett längre tag. Vet inte Ampere på mina 12V tyvär, men det går säkert att kolla upp.

Juckpuck: Jag vill använda min Radeon för grafiska processer och Nvidia kortet endast för PhysX.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
finns ju en ny annons av sweclockers om just detta, fast tvärtom, att använda ett ati-kort som physx,

lol nej du har nog missuppfattat...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Så har något ett humm om varför det inte funkade att starta datorn för mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
finns ju en ny annons av sweclockers om just detta, fast tvärtom, att använda ett ati-kort som physx,

Nej du har fel. Ati kortet fungerar som graffe och Nvidia kortet som Physx. Det går inte att köra Physx på Atikort

Till TS: http://www.sweclockers.com/nyhet/9929-nvidias_physx-sparr_kna...

Permalänk

wops my bad!
tyckte att mitt eget resonemang lät konstigt

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya