32 vs 64 windows 7

Permalänk
Avstängd

32 vs 64 windows 7

ja, somm rubriken tala r om undrar jag vilken varition av windos 7 folk kommer välja.

just nu lutar jag åt 64 bitarsvarianten, mest bara för att den är mer high-tech :D. Det lär ju ha varit problem med 32 program på 64 bitars vista, några komentarer från folk med personlig erfarenhet om detta uppskattas.

Permalänk

64 bit lätt eftersom jag vill kunna utnyttja mina 4 gig minne. 3 gig används endast idag (32bit vista)

Permalänk
Medlem

32-bit så länge jag sitter med mitt PVR-500 tv-kort. Funkar nämligen inte i 64-bitars. Blir 64-bitars på den bärbara.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

Enda egentliga anledningen till o välja 64-bitars är väl ifall man har eller planerar o skaffa MER än 4GB ramminne?

Finns oändligt antal trådar om detta redan. ^^

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Enda egentliga anledningen till o välja 64-bitars är väl ifall man har eller planerar o skaffa MER än 4GB ramminne?

Mer än 3GB faktiskt, man får max ca 3.2GB med Vista 32bit

Permalänk
Medlem

Jag fick 3.5 GB när jag testade.

Permalänk
Medlem

Köp 64 bitars, vi kan inte sitta och hålla fast vid gamla saker.

Ny dator nytt operativsystem, speciellt om du är bra på datorer, köp då 64 bitars, och hjälp till med utvecklingen!

Permalänk
Medlem

http://techreport.com/articles.x/8131/1

i princip installera x64 om du har drivare för din hårdvara som stödjer det. Finns ingen ide att INTE byta. I princip får du inte sämre prestanda för dina 32-bitars program om de "emuleras" med WOW64.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör på 64bits. Det gör jag på min imac. Dualbootar

Permalänk
Hedersmedlem

Den här frågan har diskuterats otaliga gånger, nu senast i http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8.... Jag låser den här tråden och hänvisar till äldre trådar om ämnet.

*tråd låst*