Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil
Registrerad
Jan 2009

Hemsida

Hej

Jag skulle vilja att i en textlänk på min sida skulle det komma upp en bild när jag för muspekaren mot länken, går det?

Använder man kanske title=" och adressen till bilden ?

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2006

det är ett javascript du söker. enklast är att lägga en bild i en div-tagg som du sedan i en stilmall märker upp som osynlig. när du för musen över länken anropar du javascriptet som sätter stilen på diven till synlig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stantemo
det är ett javascript du söker. enklast är att lägga en bild i en div-tagg som du sedan i en stilmall märker upp som osynlig. när du för musen över länken anropar du javascriptet som sätter stilen på diven till synlig.

Otroligt onödigt att göra något i javascript som endast kräver HTML och CSS

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Otroligt onödigt att göra något i javascript som endast kräver HTML och CSS

Otroligt onödigt att kommentera utan att ge en hänvisning till någon källa eller instruktion där personen i fråga kan läsa mer om det

Och ja, mitt inlägg är otroligt onödigt också, för jag har ingen sådan källa att bidra med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2003

Googla på hover images

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Otroligt onödigt att kommentera utan att ge en hänvisning till någon källa eller instruktion där personen i fråga kan läsa mer om det

Och ja, mitt inlägg är otroligt onödigt också, för jag har ingen sådan källa att bidra med.

love in him

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2005

Varför inte sätta hjärnan i arbete och koda ihop något i det förträffliga jQuery JavaScript Framework ?

http://www.jquery.com

Riktigt enkelt att komma igång med om man har lite tålamod och fantasi.

Kan även rekomendera Prototype:

http://www.prototypejs.org/

Lycka till.

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstan
Registrerad
Dec 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2009

I Dreamweaver fixar du det lätt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil
Registrerad
Jan 2009

Inget av förslagen passade för bilden, jag har sett någon hemsida som använder title eller dyligt för att få bilden ovan länktexten

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmlands Nysäter
Registrerad
Dec 2004

Skicka en länk till en sida som har den funktionen du vill ha?

Verkar bara vara massa missförstånd just nu..