Gtx 285 "black Edition"

Permalänk
Medlem

Gtx 285 "black Edition"

Sitter med 2st XFX GTX 285 "Black Edition" och funderar på att köpa ett tredje.
Då undrar jag om det ger så mycket prestanda? Vad skulle ni kunna betala för ett begagnat(ca 6mån) sådant? Ett nytt kostar ~3200Kr.

!OBS! Jag säljer inget! !OBS!

Permalänk
Medlem

TRI-SLI är inte känt för att skala speciellt bra..

är ditt problem att du behöver bättre prestanda eller är det "ha-begäret" som vaknat?

behöver du mer prestanda är mitt tips att du säljer dina GTX 285or på Tradera med 1 krona som utropspris, detta bör ge överlägset mest pengar. sen köper du två 5870 o kör dom i CF. det blir nog jääävligt nice

(Off topic, Tradera är sjukt bra att sälja grafikkort m.m på.. jag satte ut ett f.d. voltmoddat och våldat 4670, fast fullt fungerande, och fick 580kr+frakt för det..)

Permalänk
Medlem

Ok. Ju men att dom inte skalar bra det var för ett halvår sen. Men just nu har det väl förbättrats med nyare drivrutiner.

Mest ha begär. Mina 2 GTX är klockade inkl processorn(sign). Vad jag dock undrar vad skulle kunna vara ett rimligt pris om jag ändå väljer att köpa ett till GTX. Vad skulle ni ge för ett GTX 285 "BE" som max? Sen är jag jävligt sugen på 3 skärmsuppsättning och då skulle 3-sli vara riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag hade betalt 1900-2000kr för ett GTX 285

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska köpa ett trejde kort och köra TRI-SLI. Även om nu inte denna konfig skalar speciellt bra så känns det ju ändå rätt ok att ha en burk med 3 grafikkort i istället för 2, enligt min mening.
Dessutom är väl skalningsproblemet något som förhoppningsvis förbättras inom en snar framtid.
5870 är förvisso en mer prisvärd och billigare konfig för att köra 2 eller fler grafikkort sammankopplade, men nu när du redan har 2 så pass starka kort tycker jag som sagt det är lite dumt att sälja dessa och köpa 2 nya bara för att dom är av en nyare generation.
Tycker inte du ska köpa 2 st nya kort bara för att dom sagt är av en nyare generation. Dina 2 kort som du har nu är väl hur bra sin helst? Man behöver inte alltid ha det nyaste och senaste, kostar bara en massa extra pengar om man ska hålla på och sälja och köpa nytt hela tiden.

Frågan är väl egentligen vad du behöver TRI-SLI till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44

Frågan är väl egentligen vad du behöver TRI-SLI till?

Har frågat mig själv det. Men hur är det att köra Folding@home med TRI-SLI? Det är väl det jag använder det mest till. Spelar någon gång då och då. Strömmen är inräknad i min hyra så den är jag inte så orolig över heller.

1900-2000Kr. Det är exakt vad jag tänkt mig för det. Har varit på en snubbe om det men han vägrar sälja det för 2000kr. Han vill ha 3000Kr för ett begagnat(6 månader gammalt) GTX 285 "BE"(nytt kostar 3200kr) :S. Jag vill helst köra 3 av samma fabrikat. Skulle dock behöva hjälp med att få det köpt av han om ni vill hjälpa till?
Allt jag behöver av er är att skriva ett email(via tradera) till honom om att ni är intresserade av att köpa grafikkortet för en summa mellan 1500-1900Kr. Om någon är på? Vill verkligen ha det. Men vill inte ha ett nytt. Då kan jag lika gärna sälja mina 2 och köpa nytt. Han säljer det här paketet på tradera:

TRADERA

Jag uppger ingen email. Men dom som har ett tradera konto kan ju ställa en fråga till honom angående grafikkortet. Vore snällt. ^^

/armin