hd 4770 6pin kontakt? hjälp

Permalänk
Medlem

hd 4770 6pin kontakt? hjälp

Hej alla sweclock medlemmar!

Nu är det så att jag just har köpt ett Powercolor 4770 512mb och jag hade inte en blekaste aning om att de inte ingick någon typ av kablage alls? :S
Det står att man ska ha en 6pin kontakt inkopplad i grafikkortet från nätagget, dock så har jag ingen 6pin kontakt från mitt nätagg :/ och de följde inte me något sådant me grafikkortet.

Har massor av kablage som leder ut från nätagget, har kollat runt på internet efter en adapter av något slag o de populäraste verkar vara "4pin to 6pin molex", är det en sån adapter jag ska ha?, har alla nätagg en 4pin kabel?
Dessvärre så är mitt nätagg noname, men 460w är det ifall de hjälper.

riktig noob inom detta område så snälla hjälp mig :P, är ivrig med att få sätta igång me mitt nya graffekort!, tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Billigt nätaggregat som inte har PCI-e strömkontakt. Köp ett nytt(nätaggregat) eller en adapter och i fortsättningen kolla upp så allt passar innan du köper. Sweclockers finns ju alltid till hands ifall du inte vet vad som behövs. Lycka till

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

ahh riktigt dåligt är det :/, men ska åka upp till närmaste butik som har denna adapter o fixa de här -.-

Permalänk

Du behöver en sådan här:
https://www.inet.se/kablar/pc-kabel/adapter-2x4-pins-12v-till...

Sedan hade du lite otur också, de flesta tillverkare skickar med en sådan adapter till sina kort.

I stort sett alla aggregat har molexkontakter. Det är bara på några aggregat till märkesburkar som jag sett enbart s-ata strömförsörjningskablar på. Alla aggregat som säljs separat har ett antal (de har även PCI-e kontakt/kontakter om de är av någorlunda ny design).

Visa signatur

~Pelle~