Permalänk
Medlem

Alienware

Tja, jag undrar om en maxad AlienWare M17x är lika bra som den verkar? med tanke på priset kan gå över 50, och om den är värd att då köpa.

//tack för svar

Permalänk
Avstängd

om du har så mycket pengar och är sugen på att köpa en laptop för allt så tycker jag du borde köpa en vettig nu för max 20lax eller något och om något år så kan du köpa en till för samma pris

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miggish
om du har så mycket pengar och är sugen på att köpa en laptop för allt så tycker jag du borde köpa en vettig nu för max 20lax eller något och om något år så kan du köpa en till för samma pris

+1

Visa signatur

/|\/|\

Permalänk

Den är säkert jättebra men pris-prestanda ska man kanske inte fundera så mycket på om man köper Alienware.
Beroende på hur mycket pengar man har och hur mycket man vill ha en Alienware så kan den mycket väl vara värd att köpa, komponenterna i är ju långt ifrån värda lika mycket i jämförelse.
Med jag skulle inte rekomendersa att den ska inhandlas av någon som ställer frågan om den är prisvärd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrankkTankk
Den är säkert jättebra men pris-prestanda ska man kanske inte fundera så mycket på om man köper Alienware.
Beroende på hur mycket pengar man har och hur mycket man vill ha en Alienware så kan den mycket väl vara värd att köpa, komponenterna i är ju långt ifrån värda lika mycket i jämförelse.
Med jag skulle inte rekomendersa att den ska inhandlas av någon som ställer frågan om den är prisvärd.

Klockrent!
En Alienware köper man för att man vill ha en Alienware och LÅTER det faktumet kosta! Motsvarande prestanda går säkerligen att finna billigare så vad feelingen och designen är värd måste vara upp till var och en!
Själv hade jag inte lagt över 50 lök på en laptop även om jag kunde, en sådan är en klockren desktop replacement och jävlar vad kul man kunde ha för de pengarna när man plockar ihop en stationär..
Är din vilja att ha just den datorn dock enorm så kan den såklart vara prisvärd för DIG då även en köpupplevelse och ett ägande är värt en del men just det som faktum gör att det egentligen bara är du som kan avgöra om datorn är värd pengarna eller inte!
Jag kan dock inte sticka under stol med att jag blir en del avis om du köper den...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Heh, ok tack för alla svar får fundera ett tag till

Permalänk
Medlem

Tycker det vettigaste är o köpa en för 15-20 tusen och sen bjuda en flicka på bio för resten den är oftast bara dumt att gå över 20tusen för en dator, prestanda ökningen skalar inte alls med den extra kostnaden.

Hoppas flickan blir glad nu!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

En fråga, jag funderade själv på 15x, Men som ni säger så betalar man mycket för märket i sig. Vilket skulle va det bästa alternativet till denna?

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare