Tablet-version av Acer Aspire Timeline

Permalänk
Melding Plague

Tablet-version av Acer Aspire Timeline

Laptopjätten Acer utökar den populära Timeline-serien med en ny modell.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fy för intel grafik! Usch

Visa signatur

Balle

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Fy för intel grafik! Usch

Det var det första jag tänkte också

Permalänk
Medlem

Den kommer knappast med SU3500 då denna krets inte tillverkas längre. Kanske har man blivit gammal, men vad ska man göra med dessa pekskärmar som man inte gör med tangentbord och mouse-pad? Upplys mig gärna!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Den kommer knappast med SU3500 då denna krets inte tillverkas längre. Kanske har man blivit gammal, men vad ska man göra med dessa pekskärmar som man inte gör med tangentbord och mouse-pad? Upplys mig gärna!

Smeta smileys på skärmen med sina feta ostbåge-fingrar;)

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Smeta smileys på skärmen med sina feta ostbåge-fingrar;)

Men de kan jag ju göra med min vanliga 24" monitor

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Den kommer knappast med SU3500 då denna krets inte tillverkas längre. Kanske har man blivit gammal, men vad ska man göra med dessa pekskärmar som man inte gör med tangentbord och mouse-pad? Upplys mig gärna!

Du kan ju rita och anteckna på skärmen. och så är det ju kul att flytta muspekaren snabbare till rätt ställe än med musplattan. kanske bara jag som är ovan med bärbara datorers musplatta man i alla fall.

Kanske blir lite svårt att använda "multi-touch" med 2st stylus samtidigt

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Den kommer knappast med SU3500 då denna krets inte tillverkas längre. Kanske har man blivit gammal, men vad ska man göra med dessa pekskärmar som man inte gör med tangentbord och mouse-pad? Upplys mig gärna!

många tablets idag kan du inte ens skriva med fingrarna på, utan du måste använda en speciell penna

några anledningar till varför man skulle vilja ha tablet är:
bra om man ska visa något för någon, en lärare meed tablet pc och projektor är underbart

lättare att jobba i tex ps (förutsatt att den klarar ps, och att man inte är proffs på mousepad)

möjligheten att snurra runt skärmen och använda den som ett vanligt papper

dessutom är den väldigt trevlig i tex matematik, och språk med olika tecken, tex japanska

det är väll dom anlednigarna jag kan säga, till varför jag skulle vilja ha en tablet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Fy för intel grafik! Usch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Det var det första jag tänkte också

Är Intels GMAX4500HD så dålig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Är Intels GMAX4500HD så dålig?

är väll ingen höjdare till spel.
Men klarar 1080p (mkv, x264)

sitter på på 1810t för tillfället och älskar batteritiden!
riktigt sugen på tabletvarianten.
perfekt för föreläsningsanteckningar.