Permalänk
Medlem

Extremt lång start tid! Hjälp!!!

Mitt problem började i förrgår då jag fick upp ett varningsmeddelande om att det virtuella minnet hade för lågt värde (detta inträffade efter några timmars, 1.5-2 h, spelande) och efter det blev datorn helt oanvändbar, allt hängde sig och den startade inte upp riktigt utan fastnade efter inloggningsfönstret.
Så igår startade jag upp datorn i felsäkert läge och rensade så mycket jag kunde från Diskrensning och körde diskdefragmentering på C:/. Då det gjorde varken från eller till ökade jag volymen på det virtuella minnet till *3 standard inställningen och det märks av, datorn går att använda nu men är ruskigt långsam i uppstarten (senast tog det över 30 min !!!!!) och program och så vidare startar långsamt.
Jag gjorde nyss en virusskanning bara för att utesluta möjligheten att det är ett virus och Comodo IS hittade ingenting med senaste virusdatabasen.

Och nu till 10 miljonersfrågan! Finns det någon som har en aning om vad som har hänt och hur jag fixar till det?
Har funderat på att reparera Windows men är inte säker på ifall det skulle hjälpa, och skulle dessutom helst ha kvar program och inställningar från C:/ om det vore möjligt.

P.S. Jag har också sett över de program som startar automatiskt och nu är det bara systemrelaterade filer och säkerhetsprogram som startar upp med Windows. Fortfarande lika långsamt dock.

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Medlem

kör en checkdisk på c-disken

Visa signatur

--------------------
Intel i7-6700K, 64 GB RAM, RTX 2070 Super, Dell 32", Dell 27", TCL 55", Win10Pro.
--------------------

Permalänk
Medlem

Ok har kört det nu och det verkar inte ha hittat nåt skumt.

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Medlem

kanske beror på detta https://forums.comodo.com/feedbackcommentsannouncementsnews_c...

Är alltså comodo det hela beror på, kolla själv i aktivitetshanteraren om
cmdagent.exe tar upp väldigt mycket av CPU

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

cmdagent.exe har förvisso tagit en del CPU men det är inte konstant utan den gör en del peakningar men datorn är väldigt långsam även när CPU är på en normal nivå. Efter att läst ovanstående länk så prövade jag med att ominstallera CIS men stötte på fler problem, jag avinstallerade i felsäkert läge och startade upp i normalt läge efteråt, men när jag försöker starta installationsfilen så får jag upp ett meddelande om att programmet redan är installerat på systemet, men det går inte heller att avinstallera det eftersom guiden lägg till/ta bort program säger att programmet redan är avinstallerat. Jag försökte då göra ett flertal systemåterställningar utan att lyckas utan får ett meddelande om att återställningen inte kunde slutföras (jag provade tre olika datum med samma resultat).

Funderar nu på att göra en reparation av Windows XP och hoppas att det visar bätter resultat. Kan man göra backup av program & program files mapparna och lägga in dom igen efteråt, kommer programmen att fungera då??

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar