Operation flashpoint och 8800GT

Permalänk
Medlem

Operation flashpoint och 8800GT

Hej, har ett problem när jag spelar detta spel. Efter nån minut börjar grafikkortet bete sig märkligt. Det bli liksom en väldigt ojämn "load". Tänk dig att man ror en eka. Gubben springer några meter hackfritt sen segar ett ögonblick innan det flyter igen. Detta händer extremt frekvent, typ en gång i sekunden. Man kan höra GPU-fläkten varva upp och ner en gång varje sekund typ. Och detta fortsätter tom när man hoppar ut i menyn.

Jag har testat att sätt alla grafikortsinställningar på min i spelet och även installerat nya drivrutiner men det fortsätter på samma sätt. Jag tror inte heller det är specifikt för flashpoint för jag känner igen detta beteende från andra spel bara att det då inte påverkade spelet i lika hög utsträckning.

Nån som vet vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna?

Vad ligger GPU temp på när du spelar?

Ligger din CPU på 100% när problemen uppstår?

Vad är din datorspec?

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med 8600gt, 1366x720 och allt på low. Det kanske inte hade med saken att göra utan jag tänkte mest att 8600gt måste vara sämre än 8800gt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stealthbomb
Har du senaste drivrutinerna?

Vad ligger GPU temp på när du spelar?

Ligger din CPU på 100% när problemen uppstår?

Vad är din datorspec?

Jag har senaste drivisar. Det verkar ligga på 80% load max. När man alt-tabbar tillbaka in i spelet flyter det i 10 sekunder innan det börjar igen.

Jag har en E2180 klockad till 2.9Ghz och 3.2Gb ram. GPUtemp vet jag inte riktigt hur jag skall kolla. Har Rivatuner installerat men endast för att trycka fläkten på minimumnivå i windowsmiljö. Skall nog testa att avinstallera det iaf.

Ja, det var det som var problemet, rivatuner försökte väl hålla fläkten nere och kortet fick panik. Borde jag förstått...