Tvinga AA med Ati controlpanelen.

Permalänk
Medlem

Tvinga AA med Ati controlpanelen.

Hej

För att få igång AA på batman så behöver man tvinga på AA i ATI controlpanelen.
Någon som kan beskriva grundligt hur man gör det?

Jag har noll koll på den kontrollpanelen och jag lyckas verkligen inte hitta det.
Det kommer typ stå att AA kontrolleras av ATI kontrolpanelen i spelet sen om det fungerar. Såg en screenshot på det. Men jag har ingen aning hur man ska tvinga på det på spelet.

Någon som vet när directx 11 släpps? Hittade inte det på microsoft, har nämligen ett directx 11 kort, men hade bara 10 när man kollade med dxdiag. Man måste väl installera det? eller det kommer först när ett directx 11 spel kommer ut?

//Geckod

Permalänk
Medlem

Du sätter på AA in "CCC/Catalyst". Bara högerklicka på skrivbordet, klicka på "Catalyst Control Center" sen klicka på "3D" sen "AA".

Jag skulle inte rekomendera det eftersom jag fick 188 utan AA från Catalyst och 24 med AA från Catalyst.

DX11 finns redan på Windows 7. Den kommer antagligen när Windows 7 släppt. Det är väl i slutet av denna månaden.

Du kan bara köra DX11 på Windows 7 och Vista.

Permalänk
Medlem

Nja, funkar fortfarande inte. Hade satt ingång det som du sa.. men står inget om det i spelet.

Så ska det se ut om det fungerar:
http://i37.tinypic.com/23i8nk1.png

Jag har vista, men det kommer inte släppas förens windows 7 då?

Permalänk
Medlem

Att det inte står så kan ju bero på olika versioner av B:AA. Lättast är väl att dra igång spelet och kolla kantutjämningen?

Permalänk
Medlem

Den på bilden är version 1.1.
Patcha spelet till senaste versionen.

Permalänk
Medlem

Okej, jo men jag märkte nu att det fungerade.. testade lite olika.. bara lite jobbigt och ställa in det varje gång man vill spela batman :S

Jag hittade en bra inställning iallafall där jag fick det att flyta på bra, samt var snyggt.

På AA så körde jag 2X box och på AF körde jag X16.
Vet ifs inte vad jag hade för fps.. men inget lagg iallafall. Men man märker skillnaden om man kör via ATI kontrolpanelen eller om man kör efter spelets