Permalänk
Medlem

C# sharp, Bind keys to button

Detta gäller C# , Visual studio.

Vill binda diverse keys till olika knappar tryckningar, tex knappen trycks in detta ska då i praktiken motsvara en viss kombination tex CTRL ALT HÖGER PIL. Sen undrar jag också hur man kan göra så att detta kommando "tas emot/Noteras" av ett visst program i bakgrunden.

Hoppas jag inte skriver helt obegripligt , är grön på det här med programmering:)
Tack på förhand.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Googla på "SendKeys.Send" så hittar du nog vad du söker.

Permalänk
Medlem

Tack, nu är det bara 1 fråga kvar
"Sen undrar jag också hur man kan göra så att detta kommando "tas emot/Noteras" av ett visst program i bakgrunden." Altså som att jag haft just det programmet i focus.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Här har du ett exempel på hur man skickar ett mellanslag till spotify

using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; using System.Runtime.InteropServices; namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form { [DllImport("USER32.DLL", CharSet = CharSet.Unicode)] public static extern IntPtr FindWindow(string lpClassName, string lpWindowName); [DllImport("USER32.DLL")] public static extern bool SetForegroundWindow(IntPtr hWnd); public Form1() { InitializeComponent(); } private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { IntPtr SpotHandle = FindWindow("SpotifyMainWindow", null); if (SpotHandle == IntPtr.Zero) { MessageBox.Show("Spotify är ej igång"); return; } SetForegroundWindow(SpotHandle); //Skicka space SendKeys.SendWait(" "); } } }

Permalänk
Medlem

Woho, skönt med så pass bra support från er sida, kommer kanske posta den färdiga gadgeten sen ifall att går som planerat

Edit: Allt fungerar som det ska men att skapa en gadget är ett rent helvete Har försökt ett bra tag nu så nöjer mig med det , tyvärr

Visa signatur

Citera för svar!