HD5870 rivatuner win7 fel?

Permalänk
Medlem

HD5870 rivatuner win7 fel?

Hej.

har ett 5870 som jag tänkte klocka.

har dock ett problem.
när jag installerar rivatuner så får jag ett felmedelande om att den saknar en driver.

är det någon annan som har fått rivatuner att fungera på Win7?

Permalänk
Medlem

Felet (skulle jag tro) ligger i att rivatuner inte känner igen ditt kort; 58xx serien har ännu inte lagts in i programmets informationsbank. bäst är nog att vackert vänta på nästa version av rivatuner.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med mitt 4850 !

Men det är inte rivatuner det är fel på, det är så att Win7 inte vill ha program
som inte har gjort 100% kompatibelt med win7.

Eller program som inte har licensierade produkter (nått sånt hittar inte rätt ord för det nu).

Alltså kanske det kommer fungera med rivatuner inom en snart framtid men inte
just nu :/ Om du hittar nått annat program som fungerar bra skriv i tråden eller
PM:a mig för jag letar själv efter ett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
Felet (skulle jag tro) ligger i att rivatuner inte känner igen ditt kort; 58xx serien har ännu inte lagts in i programmets informationsbank. bäst är nog att vackert vänta på nästa version av rivatuner.

oki, tack.

jag kör allfall win7 64.

klockade den till max i ATI driver. så den ligger på 1000 på gpu och 1300 på minnet.

liten förbättring.

klockade presic min cpu i7029 till 3800 som de gjorde i den artikeln på swec.

annars så fungerar det finemang

Permalänk
Medlem

Nu blir jag osäker på om jag ska installera win7 på min nya dator som kommer troligtvis nästa vecka... Har sett ett antal problem med win7+5870 kort... Vilket jag kommer ha i min nya dator... XP eller WIN7? Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutt95
Nu blir jag osäker på om jag ska installera win7 på min nya dator som kommer troligtvis nästa vecka... Har sett ett antal problem med win7+5870 kort... Vilket jag kommer ha i min nya dator... XP eller WIN7? Vad tycker ni?

W7 Givetvis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
W7 Givetvis!

Aa, ok Hoppas allt löser sig med drivisar o skit... Vill fan inte ha massa problem som jag brukar få med datorer.

Permalänk
Medlem

inga problem alls med 5870 o win7

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek