Grafikkort har tappat drivrutiners effekt

Permalänk
Medlem

Grafikkort har tappat drivrutiners effekt

Hej!

Mitt kort (Geforce 8800GTS 512MB) crashade nyligen i ett random spel, utan någon som helst värmeslag eller något som helst tidigare fel som jag märkte. När jag därefter blev tvungen att starta om datorn så hade kände inte datorn av ett installerat kort längre. Simpelt, tänkte jag och installerade om nya drivrutiner till precis det kort jag har.

Problemet är dock att hur många gånger jag än installerar nya drivrutiner, startar om datorn, installerar tidigare versioner utav drivrutiner, undersöker kortets temp, svär och kopplar om sladdarna så vägrar kortet reagera eller ens få en effekt av dom nya (eller tidigare) drivrutinerna. Det är som att crashen slog ur det systemet hos kortet, eller något liknande.

Temperaturerna är somsagt fullt normala som dom var innan crashen.
Mitt info visar att jag har Vista 64, men fallet är nu att jag har Win7 64.

I skrivande tillfälle så kan jag fortfarande använda datorn helt normalt bortsett från att ha ett installerat, fungerande kort.

Tacksam för hjälp snarast.

(Längesen jag besökte Sweclockers så hoppas att tråden hamnade rätt)

Permalänk
Medlem

BUMP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kortet är ju inte stendött eller lider av kommande artefakter, och för min del känns det att baka kortet lite riskabelt. Det fungerar ju fortfarande med datorn igång, bara att det inte fungerar med drivrutiner - den reagerar ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Architect
Kortet är ju inte stendött eller lider av kommande artefakter, och för min del känns det att baka kortet lite riskabelt. Det fungerar ju fortfarande med datorn igång, bara att det inte fungerar med drivrutiner - den reagerar ej.

Skadar ju inte att testa. Om det är nån lödning som släppt på kortet så bör det hjälpa iaf. Men visst kan det var nåt helt annat. Du får testa dig fram. Du kan ju också kolla efter några synliga defekter på kortet t ex nåt som är bränt eller nåt.