Konstig blocketannons?

Permalänk
Avstängd

Konstig blocketannons?

Hej!

Undrar vad övriga Swecare har att säga om detta? Det jag tycker är konstigt är att han säger att han *bara skickar* varor. Jag menar i en stad som Stockholm borde det inte vara några problem att säga att man skickar eller möter upp inom stan, men övriga landet är ju en annan sak.

http://www.blocket.se/stockholm/Nya_upplasta_Apple_Iphone_3GS...

Så vad säger ni? Input Output?:P:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Inte en seriös säljare! Han försöker förtydliga för mycket att han är seriös, eftersom han är rädd att scamen inte ska gå igenom, tom måste skriva sitt nick på ett papper på bilden (varför inte samma dags Aftonbladet och Expressen?). Han skriver sakfel i sin annons, har inga kvittot på en väldigt dyr telefon.
Sen då att han vill skicka.
Gå inte på säkerheten med Payson, han kommer antingen skicka ett falskt mail eller försöka med något som att hans konto är tillfälligt låst eller nått och då begära förskott.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Inte en seriös säljare! Han försöker förtydliga för mycket att han är seriös, eftersom han är rädd att scamen inte ska gå igenom, tom måste skriva sitt nick på ett papper på bilden (varför inte samma dags Aftonbladet och Expressen?). Han skriver sakfel i sin annons, har inga kvittot på en väldigt dyr telefon.
Sen då att han vill skicka.
Gå inte på säkerheten med Payson, han kommer antingen skicka ett falskt mail eller försöka med något som att hans konto är tillfälligt låst eller nått och då begära förskott.

Jo det var så jag kände, och det som slog mig var att han sa att han ville skicka mobilen i en wellpappkartong och att skylla på att de kommer från USA för att inte ha orginalkartongen det lät lite skumt.:o (Kan väl va ok men då bör man väl kunna ses och få en seriös förklaring till avsaknad av orginalkartong?:)).

Thx for a sober review man!

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ring han och säg att du bor i stockholm och att du har pengarna men vill åka och hämta telefonen (direkt till hans dör om det behövs) istället. Hitta på nåt och säg att du behöver telefonen så fort som möljigt eller nåt om det behövs. Insisterar han fortfarande på att han bara vill skicka telefonen då har du ditt svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Ring han och säg att du bor i stockholm och att du har pengarna men vill åka och hämta telefonen (direkt till hans dör om det behövs) istället. Hitta på nåt och säg att du behöver telefonen så fort som möljigt eller nåt om det behövs. Insisterar han fortfarande på att han bara vill skicka telefonen då har du ditt svar.

Funderade på det med men tror det är en scam eftersom han inte har mobilnummer utsatt i annonsen...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Funderade på det med men tror det är en scam eftersom han inte har mobilnummer utsatt i annonsen...

oj då ja han hade visst inte ens nummer ute. Maila han och kolla annars.
kolla annars efter någon annan säljare han här verkar ju inte heller sälja dom så billig direkt. (har ej kollat priser på blocket så vet inte kanske är billigt?)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
oj då ja han hade visst inte ens nummer ute. Maila han och kolla annars.
kolla annars efter någon annan säljare han här verkar ju inte heller sälja dom så billig direkt. (har ej kollat priser på blocket så vet inte kanske är billigt?)

Mjo jag har kommit på att jag inte ska kontakta honom för att slippa tråkigheter över helgen.:D;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Originalkartong följer nog med, dom finns på bilderna men allt läggs ner i wellpapp så det inte blir repor?

Fick min SE C903 hem i en wellpappkartong från TRE.. (ja tyvärr, skit mobil och skit operatör)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Är det bara jag eller ser "Christian A" väldigt inklippt ut?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Ser inte mobilen, med displayen vänd mot betraktaren, ut att vara en attrapp?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Känns lite som ett smash and grab, undra va tullen tänkte när han släpa hem en massa telefoner från usa lol

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Så ibland får man in Telias bra nät fast man använder Comviq.

Haha

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte ens köpa Iphone 3GS utan abonnemang i USA?

Permalänk
Medlem

Hahahah undrar ingen varför hans namn är otroligt mycket mörkare än blocket texten?

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Man kan väl inte ens köpa Iphone 3GS utan abonnemang i USA?

Se där, det är något jag heeelt glömt bort när jag skapade annonsen.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Embu
Hahahah undrar ingen varför hans namn är otroligt mycket mörkare än blocket texten?

För att blocket loggan e röd och ej svart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
För att blocket loggan e röd och ej svart?

Ja och han kör svart o vit utskrift.. eller är ja färgblind?

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Embu
Ja och han kör svart o vit utskrift.. eller är ja färgblind?

Ja exakt och om jag minns rätt så blir inte det röda riktigt svart utan lite ljusare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Är det bara jag eller ser "Christian A" väldigt inklippt ut?

sant man ser lite pixlar i kanterna

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Ja exakt och om jag minns rätt så blir inte det röda riktigt svart utan lite ljusare.

Ja de har du helt rätt i.. Men tycker ändå att de är nått skumt med utskriften.. den ser suddig ut på vissa ställen..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

texten på bilden är photoshopad, han gav inte ut något telefonnummer och han verkar väldigt angelägen om att skicka dem, han hade lika gärna kunnat skriva [scam] i slutet på rubriken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Embu
Ja och han kör svart o vit utskrift.. eller är ja färgblind?

Haha egd. Och vart skulle han ha fått en bild med ett papper med en blocket logga och massa iphones från?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beengaan
Haha egd. Och vart skulle han ha fått en bild med ett papper med en blocket logga och massa iphones från?

Hmm stavas det inte ägd?
Tror du han är den enda personen som säljer iphones?

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beengaan
Haha egd. Och vart skulle han ha fått en bild med ett papper med en blocket logga och massa iphones från?

Det är bara ta en bild med massa iphones och photoshoppa lite...?
egd...

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att hitta en liknande blocket-annons och photoshoppa dit sitt egna namn, för "Christian A" är verkligen ditklippt om man tittar på vissa pixliga kanter.
Sedan att det inte anges telefonnummer och endast kan skickas så skriker det ju bedrägeri...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Man kanske ska maila honom
Bara för skoj skull!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk

Kan det bli mer uppenbart bedrägeri?

Permalänk
Proffsmoddare

meckar man lite med kontrasten ser man tydligt att både blocket logon och namnet är inklippta.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Jag har Skickat 2Mail till han nu... får se vad han svarar, men hoppas verkligen inte han tror att han kan lura någon!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
meckar man lite med kontrasten ser man tydligt att både blocket logon och namnet är inklippta.

Screenshoot!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4