Helskärm på sekundär skärm med HD4770?

Permalänk
Medlem

Helskärm på sekundär skärm med HD4770?

Hej

Har precis köpt nytt grafikkort och kör TV-out med en DVI-HDMI sladd från mitt XFX 4770 kort till min LCD-TV. Jag får inte helskärm på den sekundära skärmen (TVn) att fungera tillfredställande. Enda sättet jag hittat är att välja Theater Mode (full screen) i CCC under Select Theater Mode overlay. Jag kör skärm och TV klonade.

Under Theater Mode settings kan man då välja Set video aspect ratio to match source och scale to full screen. Båda valen försöker göra helskärm men ett filmklipp som är i 16:9 blir i första valet rätt format men tar inte upp hela skärmen. det blir alltså svarta fält runt hela bilden. Tar jag scale till full screen drar den ut bilden i vertikalled men inte horistontal.

Min lösning än så länge är att köra standard dual mode och maximera filmen på primärskärmen också. Problemet är ju då att jag inte kan arbeta samtidigt. Dessutom får jag horisontella störningar på TVn som inte syns på datorskärmen. Vad kan de bero på?

Jag är inte helt hemma på AMD CCC då detta är mitt första AMD kort, har kört NVIDIA sedan http://www.youtube.com/watch?v=Yu_moia-oVI. Eftersom jag hade ett 7900GS kort kunde jag köra med gamla drivare och fullskärm på sekundär fungerade perfekt.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4