Tjugotal spel för DirectX 11 på väg

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Får du inte. Med Physx tappar du prestanda för att få bättre fysik och en CELL CPU som PS3 har kan utan problem ha några threads över till beräkna fysik utan tappa prestanda.

Japp; misstänker att Cells processor är bra mycket vassare på fysik än grafikkorten är.

Goda nyheter att så många DX11 titlar är på väg, sånt gör en glad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Får du inte. Med Physx tappar du prestanda för att få bättre fysik och en CELL CPU som PS3 har kan utan problem ha några threads över till beräkna fysik utan tappa prestanda.

Bättre fysik = bättre ögongodis.

Men sure, ska man vara objektivt jämförande ska man jämföra spelbar PC till samma pris som spelbar konsol. I samma prisklass eller i samma prestandeklass spelar mindre roll av dem två, då det är jämförelsen man ska vara efter.
Så vad fick man för sorts PC för samma pris som ett PS3 när det begav sig?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Stöder någon av dessa spel Phys ?
( Eller är det amd spel dessa, allså spel gjorda på amd programvara)

Skulle va ögongodis med DX11 med phys påslaget! (När GT300 kommer)

Permalänk

Meh! Varför skrev dom inget om CryENGINE3?!

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Stöder någon av dessa spel Phys ?
( Eller är det amd spel dessa, allså spel gjorda på amd programvara)

Skulle va ögongodis med DX11 med phys påslaget! (När GT300 kommer)

I DX11 kan både AMD och nVidia kort rendera fysik, finns stöd för detta genom DX11 så förhoppningvis börjar alla spelutvecklare köra på det och skippar PhysX så slipper vi att spel fungerar olika beroende på märket på kortet..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Oavsett om det är Dx10 eller Dx11, så är det skitsamma, då de båda kräver ett av de segaste operativsystemen någonsin.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa allt men är det inte så att ett DX11 spel fungerar på DX10-kort? Precis som DX9 spel kan fungera på DX8-kort?

DX11 bygger på DX10

DX10 bygger inte på DX9

DX10 var ju speciellt i och med att man gjorde om allt från början...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grynnan
Oavsett om det är Dx10 eller Dx11, så är det skitsamma, då de båda kräver ett av de segaste operativsystemen någonsin.

Vad är det för fel på Win 7?
Skulle förstå dit resonemang om DX10 och 11 enbart fanns till Vista men då båda stöds i Win 7 så förstår jag inte alls denna kommentar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Orkar inte läsa allt men är det inte så att ett DX11 spel fungerar på DX10-kort? Precis som DX9 spel kan fungera på DX8-kort?

DX11 bygger på DX10

DX10 bygger inte på DX9

DX10 var ju speciellt i och med att man gjorde om allt från början...

Du kommer kunna köra DX11 spel på ett DX 10 eller rent av DX9 kort, dock så kommer du inte kunna dra nytta av några av DX11s funktioner och förbättringar utan spelet kommer köras i DX10/9 "kompatibel mode". Precis som att du idag kan köra alla DX10 spel på ett DX9 kort (eller i Win XP som inte stöder DX10) men då får du heller inte ta del av DX10 effekterna och förbättringarna.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Det enda i den listan som jag väntar mig är Aliens vs Predator.
Men eftersom det kommer vara en port så kommer det säkert vara lika kasst som alla andra Multiplatform spel.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grynnan
Oavsett om det är Dx10 eller Dx11, så är det skitsamma, då de båda kräver ett av de segaste operativsystemen någonsin.

Va ere ja läser? Har du provat Windows 7?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grynnan
Oavsett om det är Dx10 eller Dx11, så är det skitsamma, då de båda kräver ett av de segaste operativsystemen någonsin.

Ojoj, dra hem en gratis trail version av W7 och ät dina ord Ignorans är inte alltid bästa utvägen.

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grynnan
Oavsett om det är Dx10 eller Dx11, så är det skitsamma, då de båda kräver ett av de segaste operativsystemen någonsin.

Oj oj oj, här har vi en Windows 7-veteran hör jag.
Snyggt försök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Stöder någon av dessa spel Phys ?
( Eller är det amd spel dessa, allså spel gjorda på amd programvara)

Skulle va ögongodis med DX11 med phys påslaget! (När GT300 kommer)

DX11 har sin egen motsvarighet till Physx så det kommer vara helt onödigt.
Varför utveckla till Physx som bara en tredjedel kan använda, när dom kan utveckla till DC/Open CL så alla kan använda?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Va ere ja läser? Har du provat Windows 7?

han har väl otroligt dålig dator kanske

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Lord of the rings online i dx11, mums!

Trodde Sagan om Ringen hade dött ut by now. Men tydligen inte... är det något att hänga i granen?

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Trodde Sagan om Ringen hade dött ut by now. Men tydligen inte... är det något att hänga i granen?

Jag tror att han tänkt spela det, inte hänga det i granen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag tror att han tänkt spela det, inte hänga det i granen.

Hahahah din lustigkurre.. Extra kul då du har en ekorre som avatar!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Trodde Sagan om Ringen hade dött ut by now. Men tydligen inte... är det något att hänga i granen?

Lotro är fortf. ett riktigt bra mmo... PvPet får lida en hel del men PvE-delen har något att erbjuda de flesta... Folk börjar klaga på att det börjar bli mycket grind men de spelare som är lite mer casual kanske inte tvunget behöver skaffa det bästa gearet som finns istället för att klaga..

Imo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpiroTris
Lotro är fortf. ett riktigt bra mmo... PvPet får lida en hel del men PvE-delen har något att erbjuda de flesta... Folk börjar klaga på att det börjar bli mycket grind men de spelare som är lite mer casual kanske inte tvunget behöver skaffa det bästa gearet som finns istället för att klaga..

Imo.

Och för oss som dissade WoW redan från början - vad betyder grind? PvP? PvE? Player vs Player? Gissar jag...

Permalänk
Medlem

någon som vet om 4870 stöder dx11? ;o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TuX3R
någon som vet om 4870 stöder dx11? ;o

Nej. Men alla 48** kort har stöd för dx10.1 som har stöd för en liten del av vad dx11 har att erbjuda. Så... ja det stödjer och nej det stödjer inte xD (50/50)

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Och för oss som dissade WoW redan från början - vad betyder grind? PvP? PvE? Player vs Player? Gissar jag...

PVP=Player Verses Player
PVE/PVM=Player Verses Environment (Player Verses Monsters)
Grind= Att nöta uppdrag för att få ett visst vapen/utrustning/etc i belöning (belöning slumpas ju ofta). Alt. för experience points.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
PVP=Player Verses Player
PVE/PVM=Player Verses Environment (Player Verses Monsters)
Grind= Att nöta uppdrag för att få ett visst vapen/utrustning/etc i belöning (belöning slumpas ju ofta). Alt. för experience points.

Aight. Fan vad ensam jag känner mig här. Det är nog bara jag som inte visste det som är medlem här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag tror att han tänkt spela det, inte hänga det i granen.

haha alltid du med dina flum-kommentarer

Ska man testa win7 fastän man bara har 2gb ram eller är det dumt?

Permalänk

Frostbite 2, mumma mumma. Bad company 2 kommer bli magiskt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apansbrorsa
Bad company 2 kommer bli magiskt!

Hoppas jag verkligen inte. Magi och m16 hör inte ihop.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Aight. Fan vad ensam jag känner mig här. Det är nog bara jag som inte visste det som är medlem här

Hade ingen aning om det mellersta

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
haha alltid du med dina flum-kommentarer

Ska man testa win7 fastän man bara har 2gb ram eller är det dumt?

Det är inget problem alls, snarare bättre då det kräver mindre minne än Vista och ungefär lika som XP.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Det är inget problem alls, snarare bättre då det kräver mindre minne än Vista och ungefär lika som XP.

Aha coolt thx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
haha alltid du med dina flum-kommentarer

Ska man testa win7 fastän man bara har 2gb ram eller är det dumt?

Sitter du på vista så bör du verkligen byta till w7 då det tar mindre ram än vista.

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB