Xcore Uppsala. Erfarenheter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sveg
Registrerad
Dec 2002

Xcore Uppsala. Erfarenheter?

Någon som har erfarenheter av Xcore i Uppsala? Jag funderar på att köpa nytt grafikkort till min burk och såg att dom hade den jag ville. Visst är det dyrare hos Xcore än komplett t.ex. Men jag föredrar och köpa lokalt och vill gärna supportera lokala företag.

Hur är det med returhantering? Support? Kunskap hos personalen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2007

Re: Xcore Uppsala. Erfarenheter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaso
Någon som har erfarenheter av Xcore i Uppsala? Jag funderar på att köpa nytt grafikkort till min burk och såg att dom hade den jag ville. Visst är det dyrare hos Xcore än komplett t.ex. Men jag föredrar och köpa lokalt och vill gärna supportera lokala företag.

Hur är det med returhantering? Support? Kunskap hos personalen?

EIS och Alina är bättre.

Jag har fått en liten negativ känsla när jag handlat på xcore. Som exempel kan jag ta när jag tänkte köpa nätagg när de rekomenderade ett deltaco agg (eller rebrandat i tredje led till något annat..). Det skulle vara ett riktigt kvalitets agg(!) som var tyst och bra. Dessutom fick jag då felaktig information om hur kylning oftast funkar i nätagg (chassitempen skulle absolut inte ha någonting med hur fläkten varvade upp utan det berodde enbart på lasten för tillfället).

EIS är kunniga dock dåligt med hur deras "öppet köp" fungerar.
Alina väldigt serviceminded dock inte den mest tekniskt kunniga personalen.

Tricom vet jag inte alls hur dom är längre, handlade där för tiotalet år sedan.

Men om man vet vad man vill ha så funkar det bra. Jag har handlat där och utnyttjat öppet köp ochdet har funkat bra. Och jag kommer med säkerhet handla där i framtiden igen, det är bra att det finns flera butiker i Uppsala

The statement below is true.
The statement above is false.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2008

Har inte köpt så mycket från xcore men kan helt klart rek Alina Dock inte affären vid city :=) Trevligare personal på andra stället