Permalänk
Medlem

Speldator, max 8000kr.

Hej, ska köpa en speldator för max 8000. Hade tänkt mig HD5850 och en i5, men behöver hjälp med resten, då jag inte kan så mycket om detta vore mycket trevligt om någon kunde hjälpa mig. Visst kan det gå någon hundralapp över 8k, men inte mycket Ett helt paket alltså, med chassi och allt. (inte skärm etc)
inet skulle vara bra också

Tack! // Nässe.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det går att få det billigare än såhär med en i5 och 5850.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Plockade precis ihop ett paket själv. Det var mycket likt ditt, men jag snålade på några saker.

Hade samma Grafikkort, processor, moderkort och ramminnen, men hade annat

chassi

nätagg

hårddisk

optisk enhet

Vilket paket skulle du rekommendera här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nässe
Ser bra ut. Plockade precis ihop ett paket själv. Det var mycket likt ditt, men jag snålade på några saker.

Hade samma Grafikkort, processor, moderkort och ramminnen, men hade annat

chassi

nätagg

hårddisk

optisk enhet

Vilket paket skulle du rekommendera här?

Ta en sata läsare:)

Permalänk
Medlem

ingen läsare alls...ace raw deal 620w eller corsair 650w, och med hdd kan du ju lika gärna ta 1TB mest megabyte för pengarna

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

Du måste ha minst 500w för datorn skulle ta
https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-vx-...

Lycka till!

Permalänk
Medlem

ingen läsare alls... jag behöver en läsare! okej men den som HoBb3 rekommenderade(Optiarc) blir det då. angående nätagg, varför skulle jag välja ace raw deal 620w/corsair 650w?

tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flowerpower10
Du måste ha minst 500w för datorn skulle ta
https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-vx-...

Lycka till!

Den jag valde var väl 550w?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flowerpower10
Du måste ha minst 500w för datorn skulle ta
https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-vx-...

Lycka till!

500w för att datorn ska kunna starta?
det är rekomenderad nätstyrka, men den lär inte dra mera än 400w.
men visst om han vill gå ännu mera över budgeten kan han ju ta ett 550w agg

anledningen att jag tog 450w agget var för att det inte skulle gå över budgeten för mkt.
rätta mig om jag har fel

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Vi säger att man väler ett chassi med medföljande nätagg, t.ex. Ace Gears 4 500w eller
Ace Clubs 4 500w. Skulle det fungera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nässe
Vi säger att man väler ett chassi med medföljande nätagg, t.ex. Ace Gears 4 500w eller
Ace Clubs 4 500w. Skulle det fungera?

Chassiet är väl inget fel på men den medföljande nätaggregatet är extremt dåligt. Chansa inte ens köpa det!
Skulle aldrig välja detta med en högpresterad grafikkort. (5850/5870)

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem

Okej, var ungefär som jag trodde. men det jag valde i mitt första paket,nätagg är det bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nässe
Okej, var ungefär som jag trodde. men det jag valde i mitt första paket,nätagg är det bra?

Den är väldigt bra för det du betalar för, har en själv hemma med min radeon 5770 och amd athlon x4 etc.

Permalänk
Medlem

ok så bra och det nätagget räcker till den setupen längre upp i tråden?

*Ace RawDeal 520W finns ju också. Med ett lågt pris dessutom. Vilket borde man satsa på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nässe
ok så bra och det nätagget räcker till den setupen längre upp i tråden?

*Ace RawDeal 520W finns ju också. Med ett lågt pris dessutom. Vilket borde man satsa på?

Satsa aldrig på ett ace nätagg, det e som en regel här på sweclockers eftersom det dör när som helst

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Snälla, snåla inte på nätagg, fråga vem som hälst

ett corsair 650w hade jag tagit och ett UD4 för då kan du köra crossfire i framtiden när prestandan inte räcker längre.