Avrundade hörn + follow me, Sketchup fail!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2003

Avrundade hörn + follow me, Sketchup fail!

Försöker göra ett sidostycke som har avrundade hörn men problemet är att när man gör själva avrundningsprofilen och sen använder follow me på området som skall ha avrundning så blir hörnen korrupta!

Profilen ser ut såhär: http://farm4.static.flickr.com/3509/4011399253_a3c61a8793_o.p...

Någon som vet vad felet kan vara?:

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Okt 2002

Dina ytor måste ha fyra sidor. Kolla på de flesta ytorna, de består av fyra hyffsat skarpa hörn.

Tänk om, och gör rätt. Du kanske kan köra follow me på tvären, om du förstår vad jag menar?

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002

Använd SolidWorks istället.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Polygoner ska alltid ha fyra hörn mr Dinoman, spelar ingen roll vilket program man använder.

zepto znote 6224w. 2,4 ghz dualcore. vista sp1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.olsson
Polygoner ska alltid ha fyra hörn

Citat:

In geometry a polygon (pronounced /ˈpɒlɪɡɒn/) is traditionally a plane figure that is bounded by a closed path or circuit, composed of a finite sequence of straight line segments (i.e., by a closed polygonal chain).

Vad pratar du om?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.olsson
Polygoner ska alltid ha fyra hörn mr Dinoman, spelar ingen roll vilket program man använder.

Stämmer jävligt dåligt ärligt talat

Det är ENKLARE om ens polygoner har fyra hörn och ingen vertex avviker i riktning/lutning. Men det är inget måste att en polygon ska ha 4 punkter. Det är till och med vanligare med trekantiga polygoner. (eller var åtminstone en gång i tiden)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Jaja de BÖR vara fyrkantiga då

zepto znote 6224w. 2,4 ghz dualcore. vista sp1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2003

Tack för tipsen, fick till det, Sketchup är verkligen kinkig

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chonburi, Thailand
Registrerad
Apr 2005

Måste tipsa om ett plugin som heter Weld till sketchup. Brukar kunna fixxa sånna problem.

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.olsson
Polygoner ska alltid ha fyra hörn mr Dinoman, spelar ingen roll vilket program man använder.

Hahahahaha....

Eh nej...

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chonburi, Thailand
Registrerad
Apr 2005

Ja det är ju i alla fall omöjligt med mindre än tre

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Ja det är ju i alla fall omöjligt med mindre än tre

DÄR slog du huvudet på spiken