Permalänk
Avstängd

Polera CPU och kylare?

Hej

Jag har lappat både min kylare och min cpu, och jag undrar om man kan polera upp ytan med sånt medel, typ häxputs, det blir ju fin yta som fan då. Sedan kan man väll bara tvätta ytan flera gånger med aceton så fösvinner skiten? Vågar man sig på detta?

MVH
Pelle Svanslös

Permalänk
Medlem

Varför putsa? Det viktiga är väl att den är plan inte blank? Jag skulle inte putsat och kladdat ner den iaf.

Permalänk
Avstängd

Den blir plan och blank i och med att putsmedlet inehåller partiklar som slipar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Den blir plan och blank i och med att putsmedlet inehåller partiklar som slipar.

Blank "ja" .. plan? - "nej".

Ska du ha den plan får du sätta upp den i en verktygsslipmaskin a´la industri.
Har, förutom utbildning inom området, själv lappat förr & det är ingen enkel historia att åstadkomma "plan".

Lämna ytorna slipade tycker jag. Har du gjort det bra är en ok pasta allt du behöver.

Mvh

Permalänk
Medlem

Tar du ett fint sandpapper är det nog svårt att få ytan finare.

Permalänk
Avstängd

Okej, jag kör med Thermalright CF2, är det något att ha?

Permalänk

Lånar tråden lite.

Ska nog byta cpu-kylare snart och undrar vad man ska använda sig av att få bort gammal kylpasta?

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Avstängd

Jag brukar använda axe spray

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
Lånar tråden lite.

Ska nog byta cpu-kylare snart och undrar vad man ska använda sig av att få bort gammal kylpasta?

tops och kemiskt ren bensin/aceton. mycket viktigt att det är kemiskt rent så inga oljerester lämnas kvar.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag brukar använda axe spray

Du gör ren processorn med axe varför då inte sluta med det istället för att polera processorn

Permalänk
Avstängd

Asch, jag överväger att ändra mina metoder, vill få kylningen perfekt och då är det spegelblankt och repfritt som gället. Och ni som är gryma på sånt och har erfarenhet, hur mycket kylpasta ska man sätta? Räcker en klick i mitten stor som ett riskorn?

Permalänk

Kan man använda t-röd?

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, jag kör med Thermalright CF2, är det något att ha?

Jättebra pasta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsmith
tops och kemiskt ren bensin/aceton. mycket viktigt att det är kemiskt rent så inga oljerester lämnas kvar.

+1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
Kan man använda t-röd?

Ja, fast kemiskt ren besin eller Aceton UTAN olja är bättre.

Mvh

Permalänk
Medlem