Permalänk
Medlem

Köpråd Och Funderingar

hej. kollar mycket på detta uppgraderingspaket då det verkar värt pengarna. och är uppgraderings-bart för framtiden.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346430

jag har alltid kört med amd i mina stationära datorer och tycker det har fungerat bra och håller mig gärna till de.

tycker ni detta är prisvärt eller har ni några bättre förslag?
kollar mest runt nu då jag inte har någon panik att uppgradera, ungefär 6 månader med tanke på pengar osv. vill gärna veta vad jag ska kolla efter, så jag inte köper nått skit och blir missnöjd.

har en IDE hårdisk som jag har mitt operativsystem på. och den är 200gb. kan jag fortfarande avvända den till detta/anda nya moderkort eller är det kört? tänkte som lagringsdisk i framtiden. har sata disk som jag lagrar på just nu.
måste jag köpa helt nya diskar för att det ska fungera bra?

tänkte uppgradera från xp till windows 7 64-bit Professional eller Ultimate

jag spelar en hel del också.

är tacksam för alla tipps och förslag jag kan få

Visa signatur

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 14 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w10 |

Permalänk
Inaktiv

Paketet i sig är väll inte så tokigt, frågan är hur pass ofta du uppgraderar... Personligen skulle jag titta efter någon quad processor, specielt om du planerar att vänta 6månader med att göra inköpet, detta då ett bredare stöd för fler kärnor lär komma inom en inte allt för avlägsen framtid.
Just nu är väll Intels I5 an bland dom mest prisvärda paketan man kan hitta där ute och det som brukar rekomenderas är ju någon tusen lapp extra, men man vet ju aldrig hur pris och utbud ser ut om 6 månader.

Permalänk
Medlem

okej.. jag får väll skapa en ny tråd då isf.

men frågorna kvarstår ju hur jag ska göra med mina hårddiskar och vad man ska "leta" för saker som kortet skall ha resp inte ha.

Visa signatur

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 14 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w10 |

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ett IDE uttag på alla dagens moderkort så man kan fortfarande använda sina gamla IDE diskar men max två (en master och en slave).

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

MaLo: tack! skönt att höra

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Dom har bara döpt om den till PATA av någon anledning...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

MaLo: har precis upplevt att du har fel. en polare beställde en dator baserat på ditt svar här. och de visade sig att det inte finns någon sådan anslutning på moderkortet.

iofs gör de inte så mycket då vi kopplar in den till min dator och för över till hans nya via nätverket.

Visa signatur