Kan inte klona skärm till LG-TV från HP laptop

Permalänk
Medlem

Kan inte klona skärm till LG-TV från HP laptop

Hejsan!

Sitter med päronens dator (HP Pavilion 8377ea) och försöker få upp bilden på deras TV (LG37LF65).

Det går utmärkt att utöka windows skrivbord men att klona eller att sätta TVn som ensam bildyta är bara att glömma. Då står det bara "Ingen Signal" på TVn.

Blir galen på detta då jag provat allt jag kan såsom nya drivisar till grafiken, ominstallerad dator osv.
Grafikkretsen är nVidia GeForce GO 7600.

Jag vet att upplösningen på utsignalen (som går via VGA-kabel för övrigt) är 1920x1080 (FullHD som dessutom är den enda upplösningen som TVn ens vill visa, annars får man "Ingen Signal" igen).

Varför fungerar det inte?

Har samma problem hos en kompis som också har en LG, fast där kör vi med HDMI... på min TV hemma fungerade det perfekt utan att ändra någonting, och jag har en Matsui 42" (samma panel som t.ex. Finlux och andra billigare TVs).

Är det så att LGs TV-apparater är såhär struliga?
Finns det något mer jag kan göra?
Någon som har haft samma problem?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Fungerar utmärkt på min LG, dock är den inte FullHD samt några (ungefär 3-4 år gammal). Acer, Asus, Fujitsu och HP är de bärbara jag testat och inget problem med någon av dem.

Har du kollat runt i Nvidia Control Panel och fliken "Set up your display". Där bör du kunna välja TV:n antingen vid namn eller Plug and Play Display.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701