Nvidia kontrollpanelen

Permalänk

Nvidia kontrollpanelen

Hej!

Jag har en dator som från början hade integrerad grafik men som jag senare har installerat ett separat grafikkort i. Den integrerade grafiken är Ati Radeon Express 1150 eller liknande, och jag har sedan installerat ett dedikerat Nvidia Geforce 8500GT från MSI.

Drivrutinerna till grafikkortet har jag laddat ner från MSI webbsidan (version 185.85). Men det fanns ingen kontrollpanel synlig till Nvidia på meddelandefältet.

Igår har jag installerat den senaste versionen, version 191.07 av Nvidia drivrutinen från Nvidias webbplats. Men likförbannat så syns ingen Nvidia kontrollpanel på meddelandefältet. Det enda som syns är Ati Catalyst Control Center. Behöver jag avinstallera den för att kunna se Nvidia kontrollpanelen?

Hur får jag fram Nvidia kontrollpanelen?

Vad är "nVidia Display" eller motsvarande? Windows Update hittade en valfri uppdatering igår som heter så och jag har valt att installera den men det gjorde inte att jag fick Nvidia kontrollpanelen.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

För nVidia ligger kontrollpanelen i menyn som kommer upp när du högerklickar på skrivbordet.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

japs där har du rätt ligger ått vänster på snabbmeddelenade

men om jag kan få lite hjälp här vet inte vart jag ska skiva är ny hära

det är så att jag köpte en grafikkort nvidia gforce 9500gt och har en dator
2.8 GHz dualcore med bus speed på 800 MHz och cache på 2mb 2gb ram osv men problemet är när jag spelar spel eller nått så laggar det skit mycket och frågade en kompis så sa han att det kan vara fel på strömen då gick jag och köpte en 500w men samma skit fortfarande vad är det som kan vara felet snälla hjälp

går fan inte äns att spela cs FPS ligger på 20-30

Permalänk

Oavsett om du har ett Geforce 9500GT eller ett 8500GT så är de inga fartmonster.
Förutom uppgradering till kraftigare kort så kan du minska kvalliten på de grafiska effekterna
och upplösningen i spelen så kortet hinner med.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

jo jo men liksom den laggar helt upplösningen har jag provat alla den gör mig vansinig

Permalänk
Medlem

Skumt. Vad har du för grejer i resten av datorn samt vilket operativsystem kör du?

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

kör på windows xp fan andra grejer är helt ok fixade cs'n installerade ny java

Permalänk
Medlem

TS: prova Driversweeper för å få bort allt med ATI

@miljan: installerat drivrutiner?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

ja jag har gjort det men inget hj'lper :S