Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Nu är du redan en "sån"

Verkar som att du sitter på världen snabbaste uppkoppling! 1Gbits upp 1Gbits ner kanske??

Jag spelar CoD4 lagom mycket och har 8Mbits lina från Tele2 och jag får oftast 50 till 110 i ping men märker inte så mycket skillnad om det börjar bli segt eller annat. Personligen tycker jag att allt över 150 till 200 kan bli jätte ospelbart ibland. Sen spelar jag också L4D2 med dess kassa matchmaking och oftast kommer jag in på servrar där jag har runt 150 till 200 men det går att spela ändå sen finns det självklart bättre servrar där jag har endast 25 i ping.

Inte alla sitter på 100Mbits lina och jag vet att man inte ens behöver som mycket bredband för att kunna spela online spel stabilt. Sen är man ju absolut inte DUM i huvud som du påstår att man är om man spela med 100 i ping så jag tycker att du får hålla det otrevliga för dig själv om du inte har ett bättre sätt att uttrycka dig på.

Spelar ingen roll om du så har 1 miljard Gbit upp/ner, du får inte bättre ping för det!
Asså över 100 i ping det funkar inte, man laggar som tok. Kolla bara hur andra spelare med den pingen rycker fram! Det är helt sjukt. Förstår fan inte hur ni orkar spela med det!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Även om du har 1000Gbit så betyder det inte att du har låg ping bara för det, utan det är routingen som styr det.

Verkar som en del borde lära sig skillnaden mellan Ping och Bandbredd.

Vemdå? lolz.

Och har servern 100mbit upp och du sj har 100mbit ned så får du ju bättre speed, eller? Nehepp. Fungerar iaf så vid nedladdning t.ex.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Vemdå? lolz.

Och har servern 100mbit upp och du sj har 100mbit ned så får du ju bättre speed, eller? Nehepp. Fungerar iaf så vid nedladdning t.ex.

Han har rätt, du behöver ta reda på skillnaden...

I ditt exempel behöver du inte nödvändigtvis ha bra svarstid till servern. Du kan ladda ner i 1 terabyte per sekund och ändå ha dålig svarstid till servern.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vemdå? lolz.

Det är som att jämföra en Skoda pickup med en Dodge ram. De går lika fort men Dogden kan lasta mycket mer! Hänger du med?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Vemdå? lolz.

Du kan ladda ner i hög hastighet och ändå ha dålig ping till servern.

Permalänk

Someday your son will say: "Father what did you do when they came for the dedicated servers?"

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Köpte spelet för nån dag sedan och har spelat på en del.

Är rank40 snart och jag har märkt att ett game av kanske 70-80 har laggat.(grov uppskattning).

Förstår inte riktigt varför man inte kan ha dedicated servers. Systemet som är nu tycker jag funkar riktigt bra med det som det är meningen att det ska göra.
Dock är det lite tråkigt att inte få välja bana etc. Sen är det lite småtråkigt om 6st kompisar slår ihop sig och krossar 6st randoms.

Inte varit så intresserad av CoDs Multiplayer innan. Men en kompis visade mig hardcore mode och jag måste säga att det är snuskigt kul!

Hardcore Ricochet(?): HQ är riktigt svinkul. Last Stand perken är lite väl bra i hardcore mode kanske.,

Har det getts någon anledning till varför dedicated servers inte finns?

/rant

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Köpte spelet för nån dag sedan och har spelat på en del.

Är rank40 snart och jag har märkt att ett game av kanske 70-80 har laggat.(grov uppskattning).

Förstår inte riktigt varför man inte kan ha dedicated servers. Systemet som är nu tycker jag funkar riktigt bra med det som det är meningen att det ska göra.
Dock är det lite tråkigt att inte få välja bana etc. Sen är det lite småtråkigt om 6st kompisar slår ihop sig och krossar 6st randoms.

Inte varit så intresserad av CoDs Multiplayer innan. Men en kompis visade mig hardcore mode och jag måste säga att det är snuskigt kul!

Hardcore Ricochet(?): HQ är riktigt svinkul. Last Stand perken är lite väl bra i hardcore mode kanske.,

Har det getts någon anledning till varför dedicated servers inte finns?

/rant

jag är rank 53 nu och spelet och det hära systemet är inte så mycket fel på men det är "väldigt" irriterande när man möter hosten eller någon med annan ping för när man dör så såg man på sin skärm att man kanske han skjuta ett skot och på killkam så han jag inte göra det eller att på min skärm så skjuter jag rakt på han och i killkam så står jag och skjuter rakt i luften, och att man itne får välja bana bara när man startar private, där har du 3 saker varför jag vill ha dedikerade servrar. Men får väl vänta tills bf bc2 då dom ska ha det och clan support

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många av de som sa att de skulle bojkotta har köpt vid detta laget :S

Jag själv får grafikkort i helgen så jag äntligen kan spela cod4 igen ^^

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Avstängd

Någon annan som börjar märka av Ryssar överallt?

"åöööååöäöäöååöäåöäöåäåöäåöäåöäåöäåö ´+á+á+áááaááÀÀ´`Aa´`Aááa óo´´Òoóóóó"

Jävla sådant spam hela tiden, irriterande och dessutom är det jämt någon ryss som laggar upp spelet totalt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
haha fett kul video på hur tur man kan ha ibland med kniven:

http://dailymobile.se/2009/11/16/off-topic-modern-warfare-2-l...

Den där är ju så jäkla skön Har sett den förut, men den är lika härlig varje gång!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mkcn
Jag undrar hur många av de som sa att de skulle bojkotta har köpt vid detta laget :S

Jag själv får grafikkort i helgen så jag äntligen kan spela cod4 igen ^^

Inte jag! Även om jag fick det så skulle jag hellre slänga det än att installera det... No dedi servers no play...

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon annan som börjar märka av Ryssar överallt?

"åöööååöäöäöååöäåöäöåäåöäåöäåöäåöäåö ´+á+á+áááaááÀÀ´`Aa´`Aááa óo´´Òoóóóó"

Jävla sådant spam hela tiden, irriterande och dessutom är det jämt någon ryss som laggar upp spelet totalt.

Ja verkligen, det är en snuskig mängd Ryssar i mw2.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av selago
No dedi servers no play...

Jag håller helt med, sjukt dåligt av dom att ta bort det som håller kvar de mer seriösa spelarna. Det är som om dom inte vill ha något annat än casual players som lägger av efter att de klarar singleplayer kampanjen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jag håller helt med, sjukt dåligt av dom att ta bort det som håller kvar de mer seriösa spelarna. Det är som om dom inte vill ha något annat än casual players som lägger av efter att de klarar singleplayer kampanjen.

Klart de vill ha det så...
Jag är en FPS PC-spelare. Har sen 2005 köpt 3 Spel, BF2, BF2142 och CoD4.

Jag har en polare som bara spelar på konsol. Han har circus 55 spel inhandlade de 2 senaste åren.

Vem är mest lönsam för spelföretagen?

Han som spelar 10min tröttnar och köper ett nytt, eller han som köper ett spel och sen spelar det i 4-5år?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Ja verkligen, det är en snuskig mängd Ryssar i mw2.

Antar att det nästan bara är Ryssar som köpt spelet till PC då man nästan bara stöter på dom, till ett pris av 100 kr eller nåt! ALla kör ju dock på modem och har under 5 staplar i ping hela tiden medans man sj och andra som bor inom norden har 7-9

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Klart de vill ha det så...
Jag är en FPS PC-spelare. Har sen 2005 köpt 3 Spel, BF2, BF2142 och CoD4.

Jag har en polare som bara spelar på konsol. Han har circus 55 spel inhandlade de 2 senaste åren.

Vem är mest lönsam för spelföretagen?

Han som spelar 10min tröttnar och köper ett nytt, eller han som köper ett spel och sen spelar det i 4-5år?

Ja inte är det din polare som är mest lönsam för dem.
Köper man ett spel som man sen tycker är rena skiten, så är ju chansen att man tvekar att köpa från det spelföretaget nästa gång, stor.

Att göra spel som klassas som väldigt bra spel, är mycket mer vinstingivande, än att göra spel som folk sätter en "skitspel" stämpel på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja inte är det din polare som är mest lönsam för dem.
Köper man ett spel som man sen tycker är rena skiten, så är ju chansen att man tvekar att köpa från det spelföretaget nästa gång, stor.

Att göra spel som klassas som väldigt bra spel, är mycket mer vinstingivande, än att göra spel som folk sätter en "skitspel" stämpel på.

Tror nog fortfarande att killen som köper 25 spel om året är mer attraktiv för speltillverkarna än den som köper 3 spel var fjärde år... Oavsett vad han tycker om spelen...

Det är den stora skillanden mellan PC-spelare och Konsol-spelare...
Sen sa jag inte att han tyckte spelen var skit. Utan bara att han spelar inte ett spel i 3år utan snarare tills han klarat ut singel-kampanjen...

Permalänk
Proffsmobbare

Geografiskt sett är ju Ryssland bra mycket närmare Sverige än vad t.ex. USA är, och om man baserar pingen på avstånd och sedan adderar spelets pingmatchning så kanske det inte är så konsigt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Tror nog fortfarande att killen som köper 25 spel om året är mer attraktiv för speltillverkarna än den som köper 3 spel var fjärde år... Oavsett vad han tycker om spelen...

För spelindustrin är han kanske mer attraktiv, men inte för den enskilde speltillverkaren

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Körde med jappse igår och man kommer ju BARA med finnar och ryssar i spelet. Sjukt jobbigt speciellt med allt spam "´´oaoaáoáoáoóáeo´´ií´"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar med en del ryssar, men även väldigt mycket svenskar,danskar och norskar. Sen även en del från centrala europa som tyskar och holländare.

Permalänk
Keeper of Traditions

hur ser det ut i modern warfare världen nu?

Finns det fortfarande inga dedicated servers?

Hur farligt är egentligen lagget som alla gnäller så på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det laggar 2/10 gånger för mig, och dom gångerna har det blivit ny host snabbt.

Det ända jag stör mig på är att ibland så "Poff Pang peff" så laddar en bana när man precis har klickat "Find Game". Liksom man hinner inte fixa klasser eller nått. ^^

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag funderar på att inhandla spelet, men allt tjat och gnäll har fått mig att tveka... Man vill ju inte slänga ut 400 för ett spel med ospelbart multiplayer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Det ända jag stör mig på är att ibland så "Poff Pang peff" så laddar en bana när man precis har klickat "Find Game". Liksom man hinner inte fixa klasser eller nått. ^^

Fixa klasserna innan du trycker på find game så är problemet borta.

Permalänk
Citat:

Jag funderar på att inhandla spelet, men allt tjat och gnäll har fått mig att tveka... Man vill ju inte slänga ut 400 för ett spel med ospelbart multiplayer

det är inte ospelbart mp faktiskt ganska skoj men det blir jobbigt när man möter host, du siktar på han på din skärm men i killcam så skjuter du 1 meter ifrån han =/

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Jag börjar bli måttligt trött på detta spelet nu.
Det enda vapen som används är dubbla shotguns eller grant kastare.
Inte för att börja klaga på deras server system men man kunde väll i alla fall balanserat detta spelet lite så att folket använde alla vapen. ELLER tillåtit dedikerade servrar där man förbjuder vissa pearks och vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Folk tar bara varje chans för att gnälla, "bitcha" och göra oväsen av sig.

Att kombinera matchmaking och dedikerade servrar hade varit snyggt, likt den gamla serverlistan, MEN alla kan fortfarande skapa egna spel med egna regler precis som tidigare bara det att det inte finns någon serverlista utan spelare kan deltaga på egen hand genom att "joina" från vännerlistan eller efter en inbjudan.

Sedan är prestandan inte speciellt dålig. Är det någon tolvåring med otroligt dålig prestanda brukar denne antingen kopplas bort eller någon annan får servern efter en liten stund.

Matchmaking i allmänhet funkar bra och är snabb som den borde.

Själv har jag inte spelat PC versionen speciellt mycket men har spelat en hel del på Xbox 360, men lillebrorsan som spelar på PC har egentligen aldrig haft några problem - speciellt nu när han slipper bli bannad från alla dedikerade servrar för att han tidigare uppfattades som "fuskare" då han helt enkelt var bättre än de absolut flesta på spelet...

Citat:

Madonion735 Jag börjar bli måttligt trött på detta spelet nu.
Det enda vapen som används är dubbla shotguns eller grant kastare.
Inte för att börja klaga på deras server system men man kunde väll i alla fall balanserat detta spelet lite så att folket använde alla vapen. ELLER tillåtit dedikerade servrar där man förbjuder vissa pearks och vapen

Det är där patcherna ska vara.
Sedan... precis som alla använde alla vapen i Call of Duty 4? Granatkastaren har alltid haft en för stor roll för att Infinity Wards är imbecilla nötter som låtit den förbli n00btubernas n00btub.

Permalänk

Detta kan lyfta spelet till den nivån där den faktiskt hör hemma.
Dedicated servers och vi är "back on track".

http://news.softpedia.com/news/Modern-Warfare-2-Gets-Dedicate...