Kan inte ändra storlek på C: partition.

Permalänk

Kan inte ändra storlek på C: partition.

Har en hårddisk i datorn som är partitionerad till 2. C: disk för Windows och D: disk för media. Skulle vilja lägga till 10 GB från Media partitionen till C: men får inte detta att funka. Har provat allt.... Windows egna diskhantering etc. Om man tar 10 GB från Mediadelen kan jag inte lägga till den till C: utan bara anvädna denna för att ändra storlek på D: igen.
Hjälp snälla...

Permalänk

Leta efter Hirens boot cd där finns flera program som fixar det

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Re: Kan inte ändra storlek på C: partition.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ericfridell
Har en hårddisk i datorn som är partitionerad till 2. C: disk för Windows och D: disk för media. Skulle vilja lägga till 10 GB från Media partitionen till C: men får inte detta att funka. Har provat allt.... Windows egna diskhantering etc. Om man tar 10 GB från Mediadelen kan jag inte lägga till den till C: utan bara anvädna denna för att ändra storlek på D: igen.
Hjälp snälla...

Hej! Använd gnuparted istället: http://www.gnu.org/software/parted/download.shtml

Det är grattis, samt det bästa partitions verktyget jag vet efter fdisk. Det är väldigt enkelt att resize i programmet, glöm bara inte att du flyttar sektorerna/cycklarna till höger om du ska lägga till.

jag antar att du har

1C: windows
extended
2D: media

?