SweClockers.com slutar stödja Internet Explorer 6

Permalänk
Medlem

Enligt wikipedia är IE6 fortfarande den mest använda internet browsern av alla. Så finns de som fortfarande använder den.

Själv kör jag med Chrome. Tycker FF, Safari å Chrome alla har sina för å nackdelar.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Passligt! Jobbet uppgraderade till IE7 13 oktober.
(Inte för att jag använder IE till annat än intranet, men likväl.)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Önskar man fick byta från IE 6 här på jobbet :/

Permalänk
Medlem

Firefox Portable finns ju alltid för dem som är låsta till IE6 på jobbet/skolan. Kom ihåg att ställa in rätt proxyserver bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Kombinera det med att många företag har sidor och saker som är anpassade till IE6s tolkningar av standarder som blir helt fel i en modern browser så blir det ganska mycket jobb att uppgradera för många.
Men jag tror att Windows 7 kommer bidra till att allt fler företag lämnar IE6 bakom sig.

Jag tvivlar på att Windows 7 kommer ha speciellt stor påverkan på företag. Visst kommer det finnas, men nya licenskostnader för en produkt som inte löser något direkt problem (vad jag vet) tror jag inte är aktuellt. Bara en gissning.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tozzi
Otroligt att det används än idag, faktiskt(?). :S

Själv kör man Firefox 3.5.3, men har iaf IE 8 installerat.

Tja, jobbet kör med en citrix lösning och guess what. IE6 är det som används på den virtuella maskinen. Det mesta är är disablat på maskinen så det suger rätt hårt när man inte kan använda keyboardshortcuts...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
USB minne + firefox portable = inget behov av IE6 på jobbet

Tunn klient + citrix = kört för USBminne med FFportable.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Har tidigare kört Firefox men de senare modellerna vill stänga av sig och sedan återstarta. Det är förbaskat irriterande så nu kör jag IE7 på jobbet och IE8 hemma. Fungerar helt smärtfritt.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Passligt! Jobbet uppgraderade till IE7 13 oktober.
(Inte för att jag använder IE till annat än intranet, men likväl.)

Hm... ja samma här, detta är ju ett högst teoretiskt resonemang.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

if(navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer")
{
window.location = "me*tspin.com"
}

Permalänk
Medlem

Det här är ju bara för tragiskt:

http://www.gp.se/nyheter/1.209837-sa-gor-du-om-bilderna-ser-k...

GP's gjorde om sin hemsida fullständigt för ett par veckor sedan sen. Trots detta krävs att Internet explorer 8 ska gå i kompatibilitetsläge för att det ska blir bra. GP verkar ju prioritera gamla läsare istället för nya... suck

Bra av sweclockers att slänga ut IE6 iaf, det är dags för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selulance
Dags att uppgradera? Webbdesigners värsta fiende är ie6 användare

För att vara ärlig är inte IE7 så mycket bättre..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
För att vara ärlig är inte IE7 så mycket bättre..

Men det är IE8. Med autoinstall drog datorerna här hem IE8 och nu funkar det mycket bättre att surfa. Mindre skit och väntetid.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det är bara ett fåtal månader sedan min jobbdator uppgraderades från IE6 till IE7. Man vågade inte uppgradera till IE8 eftersom enstaka leverantörer av mjukvara vi använder inte vågade garantera full kompatibilitet och support med IE8.

Samtidigt har det nu kommit ut ett påbud att vi redan om ett år skall uppgradera alla datorer till att köra Windows 7!

/Olle

Permalänk
Medlem

Nej..... jag som har IE 6 på jobbet (får inte ha någon annan webbläsare) hur ska jag nu överleva mina lång tråkiga dagar på jobbet.....

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Kände mig lite kluven när jag skulle svara på vilken webläsare jag föredrar. Har kört firefox sedan den fanns som beta men har nu börjat testa chrome så smått. Måste säga att jag är riktigt imponerad. Mycket snabbare än firefox, både att starta och att använda. Sen för ett tag sedan finns ju xmarks till chrome vilket minskar fördelarna med firefox en hel del.

detta speciellt på laptopen som inte har samma prestanda som min stationära. Det uppskattas ju om det går undan lite när man klickar

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mapex
Nej..... jag som har IE 6 på jobbet (får inte ha någon annan webbläsare) hur ska jag nu överleva mina lång tråkiga dagar på jobbet.....

En majoritet av sidans funktionalitet lär ju fortsätta... eh, fungera.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Neeeeeeeeej! Inge mer surfande i skolan!

Permalänk
Medlem

Bra beslut staff. Tummen upp!

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Neeeeeeeeej! Inge mer surfande i skolan!

Det enda som kommer att hända är att eventuellt kommer Sweclockers och andra sidor se (och fungera) annorlunda än andra webbläsare. Det är knappast på så sätt att de sidor inte stödjer IE6 helt plötsligt inte fungerar längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D

Statistik för 19 september - 19 oktober Firefox 54 % Internet Explorer 29 % Chrome 7 % Opera 5 % Safari 4 % Av alla som använder IE kör ungefär åtta procent IE6.

Misstänker att de flesta som kör IE6 gör det ofrivilligt, som på jobbet eller i skolan.

Ingen som använder Netscape?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The humanity!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Neeeeeeeeej! Inge mer surfande i skolan!

Pluggar du på Ljungskile folkhögskola? Vill minnas att datorsnubben där var ganska inkompetent..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Neeeeeeeeej! Inge mer surfande i skolan!

Som redan sagt, sidan kommer fungera åtminstone hyfsat ett bra tag till...

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att inte fler kör Opera eller Chrome här, men det kan ju bero på att alla ungdomar nuförtiden kör FF för att det är "rebelliskt", "coolt" och "MKT bÄttRe äN IE !1!11!1!1oneone!1!1"..

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Ähh, varför hålla på o tramsa med de där (i)eländet över huvud taget?

Släng ut det helt hållet o kör med Foxy istället!

Visa signatur

"If you survive, please come again." - Apu
De eller dem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Tycker det är konstigt att inte fler kör Opera eller Chrome här, men det kan ju bero på att alla ungdomar nuförtiden kör FF för att det är "rebelliskt", "coolt" och "MKT bÄttRe äN IE !1!11!1!1oneone!1!1"..

Varför byta när man är nöjd med det? Antagligen har man valt FF för de flesta använder det, och det måste ju ändå betyda nånting när man står där och väljer

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Internet Explorer 6 borde bannats på internet för länge sen. Skit läsare som suger balle. Nog en av de sämsta faktorerna för webbutvecklingen någonsin

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Tunn klient + citrix = kört för USBminne med FFportable.

Isåfall får man väl använda logmein och surfa genom sin dator hemma
Eller UltraVNC/TightVNC... men logmein har bättre mirror drivers. MYCKET bättre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Tycker det är konstigt att inte fler kör Opera eller Chrome här, men det kan ju bero på att alla ungdomar nuförtiden kör FF för att det är "rebelliskt", "coolt" och "MKT bÄttRe äN IE !1!11!1!1oneone!1!1"..

Det var ju rätt många som föll för älska FF vågen när blaster bråkade med IE. Efter det sitter alla och pillar med en undermålig och rent ut sagt dålig browser som FF.
Men man ser att datoranvändare med lite mer erfarenhet väljer Opera, Safari eller Chrome.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken