Purken på 51:-

Permalänk
Avstängd

Purken på 51:-

Hej alla där ute. Jag har en rätt så skrattretande sak å berätta

Hade en räkning som gick till inkasso så betalade jag dom 808:-(Som dom sa i fredags att det var det sista på räkningen,) Men så ringde jag idag å frågade om pengarna hade kommit in till dom och han svarade ''Pengarna kom igår tisdag'' Sen sa jag ''Men då är allt klart inget mer att betala?'' då svarade han ''Jo det är 51:- kvar'' Men hon i fredags jag pratade med sa att det var 808:- som var det sista och inget mer =/ har det hunnit bli ränta på ingenting eller hur f*n kan det bli 51:- när man betalade in allt? -.-

//Peter

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Räntan kommer månaden efter och beräknas ju på varje dag som dom inte har pengarna på sitt konto.

Permalänk
Avstängd

Så jag missade att fråga om räntan då då var det rätt det jag misstänkte så typiskt ><

Men jag kommer ju att betala in dessa småslantar ska jag fråga om räntan då innan jag betalar in dessa så det inte blir samma problem gång på gång :P?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Det är baksidan med med räkningar där räntan tickar på fram tills att pengarna kommit fram.

Var med om samma sak på en kreditskuld. Ville bli av med skulden innan, kvartalsslutet, kollar upp hur mycket jag skulle betala för att 0:a kontot. Och betalar in den summan och tror ju då kontot är 0:at slutet på månaden efter kommer en räkning. Ränta att betala 5,35:- + Låneskydd för kvartal 2, 75:- totalt 80,35:-. Då hade räntan på skulden ändrat sig så att det fattades 5,35:- Och eftersom jag fortfarande hade en skuld så skulle jag ha låneskyddet, fick dem visserligen att stryka 2 av månaderna men åkte på att betala för den månaden som hade gått.

Visa signatur

bjomark77.

Permalänk
Avstängd

Så som jag fattar det nu. Så kommer inte räntan att ticka på mera då ränta inte kan ticka upp på räntan? Så det är endast dom 51:- kvar inget mera? Hoppas jag har rätt

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

tips är ju att betala räkningen innan den går till inkasso.

räkningen blir ju dyrare än var den var från början =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Haha jo det är ju klart xD, men om man är arbetslös och blev nekad till socialbidrag under 3 månader så är det svårt att betala när man inte har pengar till räkningar eller mat Räkningen var uppe i 4500:- som högst och nu har jag fått ordning på det och betalade in dom sista pengarna på räkningen i fredags men det fattades 51:- som var tydligen förra månadens ränta -.-,

Det finns inget värre än att vara arbetslös så var rädd om era jobb ni har <3

Hoppas bara att min räkning inte höjs mera nu när det bara är räntan kvar.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<