Windows 7 officiellt lanserat

Permalänk
Medlem

Hmm, man kanske ska ta och dra in win7 ändå. Har ju haft ison liggande på buken i nån månad, men inte funnit ork att installera om allt än.
Kanske väntar till ev SSD inköp, får se.

Och till er som kommer att tjuta högljudligt annars, ison är helt laglig, via MSDNAA.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
windows 8 ska komma ut förmodligen 2012 med stöd för 64 och 128 bitars stöd.
windows 9 ska också släppas längre fram med 128 bitars stöd bara

låter ju... gött. Kan inte tänka mig hur de framtida Windows kommer se ut. Windows 7 är ju bara så ultimat (enligt mig).

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Avstängd

Jag ser fram emot det här. Har hoppat över både XP och Vista till förmån för Windows Server 2003 men nu verkar det som att det finns en värdig ersättare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Den artificiella gränsen på 16 GiB för home är tramsig.

Var det första jag tänkte när jag läste specen. Gud vad tramsigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Hade vista i 2-3 år. Har haft i Windows 7 i 3 månader och kan inte säga att det är någon märkbar skillnad i snabbhet. Detta gäller på både den stationära och laptopen.
Om man kan man sköta om sin dator så kommer man inte märka av någon markant prestandaförbättring. För average Svensson så blir det säkert en skillnad däremot.

Testa och gör en reboot från skrivbord till skrivbord, utan lösenord osv, med både Vista och Win7 så får du se skillnad. Det gjorde ja, närmare 10 sekunder.
Visst jag klagar inte på vista, har alltid fungera bra för mig, och att göra en reboot från skrivbord till skrivbord är ju inte så vanligt men ett ganska konkret sett och se att datorn blivit snabbare utan massa test program.

Jag körde 2 st ny installerade system, med båda installationerna fullt uppdaterade med windows update.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niro_the_crazy
Sen kör inte datorerna i 64-bit utan i 48-bit som max än så länge.

Waht? Sprid inte dumheter.

Permalänk

Win7 har ju funnits ute som warez länge..? Känns som XP med lite nyare utseende..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Va värdelös starter var.
Var inte vista basic mkt bättre?
Minst pro känns ju som det ända alternativet.

Har hört att starter är för U-länder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Waht? Sprid inte dumheter.

Det har jag också läst.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Waht? Sprid inte dumheter.

Han menar hur mycket minne AMD64/EM64T kan adressera, helt irrelevant i dagsläget. 48-bitars adressering är väl ungefär 3,5 TB om jag inte har helt kortslutning i skallen nu mitt i natten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Trevligt synd att man inte är student längre. Sitter än på rc -.-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Han menar hur mycket minne AMD64/EM64T kan adressera, helt irrelevant i dagsläget. 48-bitars adressering är väl ungefär 3,5 TB om jag inte har helt kortslutning i skallen nu mitt i natten.

256TiB borde det ändå bli eller jag som räknar fel. "/

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande XP. Ser ingen anledning till att byta upp förrän det släpps spel som jag vill spela som inte går att spela med DirectX9.

Men kul att det finns ett bättre alternativ än Vista nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Kör fortfarande XP. Ser ingen anledning till att byta upp förrän det släpps spel som jag vill spela som inte går att spela med DirectX9.

Lite moment 22 där. Om alla stannar kvar på XP kommer det inte göras spel för DX11.

Men det ser ut som Windows 7 kommer bli rätt populärt.

Permalänk

klarar 32bitars versionen mer än 3.5 GB minne? Xp klarar ju inte mer.

Och var är för och nackdelar med 64bitars?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_jj
Kan o kan, MS tillåter egentligen inte det men sen kan dom itne kolla det heller.

är ju fult legalt att köpa en oem licens över disk, det är som sagt att när den skall användas som den blir fysiskt bunden till den dator och (igentligen moderkort, så otur om du måste byta ut kortet på garanti etc då skall du enligt M$ regler köpa nytt os).

Om jag säljer en oem över disk till en kund så är det han som blir slutdistributör jag som säljare behöver inte stå för nån garanti att skiten funkar på nån burk förutom att själva licensen är legal thats it

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjBeowolf
klarar 32bitars versionen mer än 3.5 GB minne? Xp klarar ju inte mer.

Och var är för och nackdelar med 64bitars?

Nej, 32bitars Windows 7 klarar lika mycket RAM som XP. Finns inga nackdelar med 64bitars operativsystem (inga stora i vilket fall)

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Grattis alla som nu har ett nytt operativsystem, som ser likadant ut, känns likadant som windows Vista.

Men eftersom random alla sidor säger att det drar 100-200mb mindre ram-minne än Vista så är det helt klart värt 2000 papp. Nu har du de resterande 5.8gb kvar att använda, även om de aldrig kommer användas fullt ut (y)

Nu kommer du _nästan_ märka skillnad, eftersom alla tabeller säger det.

stick härifrån fjortis.
du har ingen aning om va du skriver. så bara va tyst.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Windows 8 To Be 128 Bit?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Var lite kluven på att rösta där. Fick en gratis uppgradering när jag köpte laptopen, och har beställt det, men använder Linux på heltid. Har kvar Windows ifall jag någon gång skulle behöva det för något....

Permalänk
Medlem

Kört RCn ett tag på en gamal socket 939 maskin och det har funkat kalas. 64-Bits införskaffas så fort jag får chansen.

Permalänk
Inaktiv

För att jag ska byta från XP till Windows 7 behöver några saker göras:

1. Upp-knappen måste tillbaka
2. Jag ska kunna stänga av "vanliga aktiviteter" i mappfönstret.
3. Jag ska kunna välja vanlig snabbstart.
4. Jag ska kunna välja "Visa små ikoner på Start-menyn"

När jag tänker på det så vill jag igentligen ha en XP2

Permalänk
Medlem

Hur fungerar 64 bit på en dator med mindre än 2Gb i minne?
Tappar man något där eller fungerar det lika som med 32 bits?
Någon som kan utveckla skillnaden mellan 32&64 och inte bara för att kunna använda mer än 4Gb minne så behövs 64 bits.

Visa signatur

Dator 1: X-Infinity, Asus M4A785TD-V EVO, AMD PhenomII X2 555BE 3200@X4 3600, 2X2Gb Kingston 1333Mhz, Samsung F3 1Tb, Corsair VX550, XFX 5770 1Gb 850@925. 3DMark06 16686p
Reserv: Athlon 1466@1833, ASUS A7N8X nForce2, 3x 512Mb, Asus radeon 9600XT 128DDR, IBM/Hitachi 60Gb/2 + Hitachi 160Gb/8.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nice1
Hur fungerar 64 bit på en dator med mindre än 2Gb i minne?
Tappar man något där eller fungerar det lika som med 32 bits?
Någon som kan utveckla skillnaden mellan 32&64 och inte bara för att kunna använda mer än 4Gb minne så behövs 64 bits.

64-bitars Windows kommer käka mer minne så 32-bitar är att föredra om din dator har mindre än 2 GB.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag tycker windows 7 är riktigt bra:)
Tyckte aldrig riktigt om vista så jag bytte tillbaka till xp efter nån månad men 7 kommer jag absolut köra på:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
För att jag ska byta från XP till Windows 7 behöver några saker göras:

1. Upp-knappen måste tillbaka
2. Jag ska kunna stänga av "vanliga aktiviteter" i mappfönstret.
3. Jag ska kunna välja vanlig snabbstart.
4. Jag ska kunna välja "Visa små ikoner på Start-menyn"

När jag tänker på det så vill jag igentligen ha en XP2

Upp knappen vet jag inte ens vad du menar.

Inget av det du säger saknar jag alls..

Har kör win7 x64 nu och finns inget som får mig att rerolla XP

Har för mig att man kan välja allt det du saknar i Win7.

Så jag ställer mig frågan HAR du ens testat Win7??

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Beställde en engelsk full retail version från England, får se hur det går.

Samma här! Har du fått din download ännu? På mitt konto står det bara "Once you make a purchase on Microsoft Store, your products will appear."
Jag har dock fått kvittot (igår kväll) och de har dragit pengarna, men ingen download så långt ögat kan nå! Har skickat mail till deras support, men inget svar ännu!

EDIT:
Såg att jag var inloggad med fel MSN-konto!
Man kan ju länka flera MSN-konton, och denna gång kollade jag mailen på det konto jag beställde Win7 med, men jag var inloggad med det andra kontot, inte undra på att det var tomt under "mina köpta produkter"!
Nu ligger det på hemladdning, ikväll blir det nörd-kväll!

Visa signatur

PC: Asus P7P55D, Core i7 860 @ 3.4GHz, Corsair 4GB DDR3 1600MHz, XFX Radeon HD5870, Intel X25-M G2 80GB, Samsung 500GB HDD, Corsair 750W Black
Laptop: HP Pavilion Dv8298ea, Core Duo T2500, 2GB RAM.

Permalänk
Medlem

Besviken på home premium att xp läget inte följer med.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Besviken på home premium att xp läget inte följer med.

det är inget att ha enligt mig, fruktansvärt segt.
såvida det inte har kommit stora prestandaförbettringar sedan sista betan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
För att jag ska byta från XP till Windows 7 behöver några saker göras:

1. Upp-knappen måste tillbaka
2. Jag ska kunna stänga av "vanliga aktiviteter" i mappfönstret.
3. Jag ska kunna välja vanlig snabbstart.
4. Jag ska kunna välja "Visa små ikoner på Start-menyn"

Som någon var inne på skulle du nog må bra av att testa windows 7. Om du med "upp-knappen" menar den där för att i utforskarfönster gå till katalogen ovanför är den onödig då man numera kan klicka direkt i adressfältet (på vilken ovanligande katalog som helst).

Permalänk

Härlisch! Just den här dagen jag väntat på mycket länge. Fick ett mail från B-ray att mitt exemplar utav Win7 Premium retail är sänt via posten.

Nu ska man slänga in alla nya datorkomponenter i kväll (Asus maximus III Formula bland annat) och installera in win7 i morgon.

Löningsdag i dag med. Gud vilken underbar dag det här blev:up:

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II