Windows 7 i bilder

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 i bilder

Microsofts nya operativsystem Windows 7 har funnits ute en tid för testning, men långt ifrån alla har hunnit med att ta en närmare titt mjukvaran. Häng med på en snabb rundtur i bilder.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Borde det inte heta " surrealistiska " bilder ? undrar bara....trevlig rapport fö...

Permalänk

Det ser ju kul ut blir väl ett windows 7 då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Borde det inte heta " surrealistiska " bilder ? undrar bara....trevlig rapport fö...

det beror ju faktiskt på om artikelförfattaren hade förstärkt upplevelsen och bara återgav hans uppfattning om hur denne tyckte att windowsloggan såg ut^i sitt tillstånd ^^

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Hedersmedlem

"Windows 7, ett ödmjukare system, där vi åtgärdar och inte säkerställer."

Med en liten slogan kan kanske även det "nya" åtgärdscentret säljas in.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kommer gå över... Finns en sak jag stör mig så förbannat på, och det är att jag inte kan ha samma Taskbar/aktivitet rad som man kan låsa och ha sina genvägar.. Jo visst kan man ha genvägar, men dom flyttas ju omkrings när man öppnar ett fönster. Störde mig som f*n på det..

Eller nån som vet hur man kan få det att funka som i xp/vista..

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Jah... same same, but different. Taskbaren fick jag dock psykbryt på.

Haha, det märks att man börjar bli gammal och gnällig. Alla "auto-features" blir man helt tossig på. Auto-lock hit, auto-glue dit.

Att man inte kunde swappa tillbaka till "den gamla" quicklaunchen utan att behöva mecka var kanske inte vidare smart grej. Men äh, jag får väl lära mig att leva med det.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

På min bärbara fungerar Adobe Photoshop CS3 och Win7 riktigt dåligt tillsammans men samma program med XP flyter som en dröm.

Det var anledningen till att jag fick byta tillbaka till XP. Antingen är det något med min hårdvara som inte fungerar bra i Win7 eller så är det CS3 som inte gillar Win7. XP slukar 200MB mindre minne också på min hårdvara. Oavsett skulle det bli dyrt rent praktiskt att byta till Win7 för mig om jag måste uppgradera Photoshop eller hårdvaran.

"Windows 7 Upgrade Advisor" skvallrar heller inte om att något program skulle fungera dåligt i Win7.

Får helt enkelt avvakta och se om detta löses i framtiden.

För övrigt har jag testat Windows 7 i 2 månaders tid och hoppade helt över Vista.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

För mig var taskbaren en vanesak. Funkar lika bra som vistas för mig.

Permalänk
Medlem

Vistas gadgets går också att dra ut på skrivbordet-.- även om det är bättre i win7, så GÅR det fortfarande

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmos92
Vistas gadgets går också att dra ut på skrivbordet-.- även om det är bättre i win7, så GÅR det fortfarande

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Bara jag som inte kommer gå över... Finns en sak jag stör mig så förbannat på, och det är att jag inte kan ha samma Taskbar/aktivitet rad som man kan låsa och ha sina genvägar.. Jo visst kan man ha genvägar, men dom flyttas ju omkrings när man öppnar ett fönster. Störde mig som f*n på det..

Eller nån som vet hur man kan få det att funka som i xp/vista..

Googla på "rklauncher", ladda ner det, gör så att det startas med Windows och njut sedan av ett snabbt och bra quicklaunch-program.

Permalänk
Avstängd

Är nyfiken på den sk "fönstersnurran", hur aktiverar man den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Bara jag som inte kommer gå över... Finns en sak jag stör mig så förbannat på, och det är att jag inte kan ha samma Taskbar/aktivitet rad som man kan låsa och ha sina genvägar.. Jo visst kan man ha genvägar, men dom flyttas ju omkrings när man öppnar ett fönster. Störde mig som f*n på det..

Eller nån som vet hur man kan få det att funka som i xp/vista..

Du kan flytta om dina genvägar och aktivitetsknappar efter eget tycke. Ta tag, drag och släpp där du vill ha den (EDIT: detta går naturligtvis att göra även med de aktiva programmens ikoner). Vidare kan du ju alltid få det att se ut som i tidigare operativsystem genom att kika lite på de inställningar som finns om du väljer 'Egenskaper' på aktivitetsfältet. Det är dock inget jag rekommenderar, vänj dig vid det nya aktivitetsfältet istället. Det är betydligt smidigare när man väl förstått hur det fungerar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Googla på "rklauncher", ladda ner det, gör så att det startas med Windows och njut sedan av ett snabbt och bra quicklaunch-program.

eller så fixar man osx86 eller en riktig mac för bäst feeling )))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majorkraft
Är nyfiken på den sk "fönstersnurran", hur aktiverar man den?

Det är som ALT + TAB fast med Windowstangenten istället för ALT.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Bara jag som inte kommer gå över... Finns en sak jag stör mig så förbannat på, och det är att jag inte kan ha samma Taskbar/aktivitet rad som man kan låsa och ha sina genvägar.. Jo visst kan man ha genvägar, men dom flyttas ju omkrings när man öppnar ett fönster. Störde mig som f*n på det..

Eller nån som vet hur man kan få det att funka som i xp/vista..

Jag har lagt till de genvägar jag vill där och de ligger alltid kvar på samma plats i samma ordning.

Högerklicka på start-knappen -> Egenskaper -> Lås taskbar

Funkar kanon

Permalänk

hur får man igång fönstersnurran? jag har försökt med både alt + tab och windows knappen + tab men de händer inget, iofs kan jag byta fönster med alt + tab men de är de vanliga sättet om ni förstår vad jag menar

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Inaktiv

Lol. Ser ut precis som KDE4. Jag har exakt samma funktioner i taskbaren, nätverksmenyn ser precis likadan som knetworkmanager/nm-applet. Ju längre utvecklingen går desto mer blir alla operativsystem mer lika varandra...

Riktigt snygga skrivbordsbakgrunder! Lätt att man kommer använda dom lite till och från

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
hur får man igång fönstersnurran? jag har försökt med både alt + tab och windows knappen + tab men de händer inget, iofs kan jag byta fönster med alt + tab men de är de vanliga sättet om ni förstår vad jag menar

Förmodligen kör du Basic-temat, som är visuellt avskalat och bl.a. saknar denna funktion. Har du mer än 128MB videominne och/eller åtminstone Home/Premium/Ultimate-utgåvan av Windows 7 har du möjlighet att byta till gränssnittet Aero (högerklicka på skrivbordet, välj 'Anpassa').

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
Förmodligen kör du Basic-temat, som är visuellt avskalat och bl.a. saknar denna funktion. Har du mer än 128MB videominne och/eller åtminstone Home/Premium/Ultimate-utgåvan av Windows 7 har du möjlighet att byta till gränssnittet Aero (högerklicka på skrivbordet, välj 'Anpassa').

jag kör aero temat och ultimate x64.. ändå samma.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Bara jag som inte kommer gå över... Finns en sak jag stör mig så förbannat på, och det är att jag inte kan ha samma Taskbar/aktivitet rad som man kan låsa och ha sina genvägar.. Jo visst kan man ha genvägar, men dom flyttas ju omkrings när man öppnar ett fönster. Störde mig som f*n på det..

Eller nån som vet hur man kan få det att funka som i xp/vista..

Det går snabbt att få det exakt som i vista, detta är dock ingen officiell funktion. Googling gav bla denna enkla guide:
http://windows7themes.net/how-to-setup-a-quickstart-toolbar-i...

Jag störde mig också på detta i början, men efter att ha använt det nya på en annan dator så gick jag också över. Jag tror att man bara stör sig på att det är annorlunda, men det är iaf inte sämre!

Det enda jag ogillar med windows 7 jämfört med vista och xp är menyn som kommer upp när man högerklickar på ett program i aktivitetsfältet. Jag vill ha den som är när du klickar på själva aktivitetsfältet, dvs inte den "snygga" med feta ramar, eller iaf en lite mer slimmad version.

Någon som vet hur man fixar det?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk

En av de bästa nyheterna är sökfältet! Liksom istället för att klicka runt, bara skriver man tex bara bitlocker woala.

Visa signatur

..::When Chuck Norris does push ups, he dosen´t push him self up, he pushes the earth down::.

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_ec
En av de bästa nyheterna är sökfältet! Liksom istället för att klicka runt, bara skriver man tex bara bitlocker woala.

Precis som vista

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Så snällt av Sweclockers att bjuda alla på deras produkt nyckel!
Den syns ju nämligen på en av bilderna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kinglevel
eller så fixar man osx86 eller en riktig mac för bäst feeling )))

Om man hatar apple då?;)

Visa signatur

Balle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
jag kör aero temat och ultimate x64.. ändå samma.

Du kan behöva köra windows inbyggda prestandatest på datorn först. Har du installerat grafikdrivrutiner?

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osten87
Så snällt av Sweclockers att bjuda alla på deras produkt nyckel!
Den syns ju nämligen på en av bilderna.

Får du den där koden att fungera under en installation är det bara att bocka och buga.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Svanto
Du kan behöva köra windows inbyggda prestandatest på datorn först. Har du installerat grafikdrivrutiner?

redan gjort det, självklart har jag installerat grafikdrivrutiner ^^

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Re: Windows 7 i bilder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Wireless: VIRUSSSS

Fick mig att le :). För övrigt ser Win7 riktigt bra ut, blir nog till att köpa snart.